Hoe het suede er verder afhalen? (chaps)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tharouche

Hoe het suede er verder afhalen? (chaps)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:58

haai

ik heb een probleempje,
ik heb een tijdje geleden suede chaps van Rectiligne gekocht.
maar nu gaat aan de binnenkant van mijn chaps het suede eraf en blijft er dus leer over.
ik vind dit er echt heel erg lelijk uitzien, dus zou ik graag de rest van het suede er ook af halen.
ik dus al de hele ochtend poetsen met heet water en sop Bloos haha, maar dit had dus geen effect.
dus mn vader mij helpen met schuurpapier en een schuurapparaat Clown maar ook dit had geen effect!

weet iemand van jullie misschien een middel of manier om suede te verwijderen?

alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-07 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Anoniem

Re: wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:11

Ik ken die cap`s niet, maar is het zo dat het suede er op is gelijmd ? Lijm wilt wel eens weer wat zachter worden wanneer je het warm maakt of eventueel met wat chemische middelen, maar je moet wel oppassen dat je het leer niet beschadigt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:12

bedoel je de binnenkant van de chap? of als je de chap aan hebt de binnenkant van je been dat tegen het paard/zadel ligt? want dat is gewoon bij alle chaps dat dat eraf slijt. iik zou het zelf gewoon laten zitten en ik zou geen idee hebben hoe je de suede eraf moet halen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:14

op het potje van de zadelzeep en het leervet staat altijd dat je het niet mag gebruiken op suede.. misschien kun je dat proberen

Tharouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 12:21

bedankt voor de tips Haha!
ik bedoel de binnekant van mn been wat tegen het paard aan ligt.
Wij zelf hadden ook echt geen idee hoe we dat eraf moesten halen.
ik heb het al even geprobeerd met zadelzeep, het enige wat er dan gebeurt is dat het stijf wordt. Knipoog

met wat voor chemische middelen zal ik het proberen? iets dat het leer niet aantast.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:31

kun je het niet gooien op een productiefout? of heb je ze daar al te lang voor?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:34

Een productiefout daar kan je het niet opgooien, aangezien dit bij alle chaps afslijt...
Hoe je het eraf zou kunnen krijgen... ik zou het zo niet weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:52

Volgens mij kan je het in iedergvel proberen of het oplost met alcohol, in iedergeval veel succes.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:57

Ik zou het niet weten, de meeste mensen willen het suede niet van hun chaps af hebben.
Misschien toch met een schuursponsje, als het er aan de binnenkant is afgegaan moet het er dan aan de buitenkant ook af gaan.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:08

Annemarie schreef:
Een productiefout daar kan je het niet opgooien, aangezien dit bij alle chaps afslijt...
Hoe je het eraf zou kunnen krijgen... ik zou het zo niet weten..

Ik begreep het meer alsof het loslaat, zal wel aan mn blondheid hebben gelegen Clown

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 02:43

Gewoon laten zitten. Het gedeelte wat nu glad is is afgesleten omdat het tegen je zadel aanligt ... dus dat zie je toch niet als je rijdt. Zo lelijk is het toch ook weer niet?

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:48

Joram schreef:
Ik ken die cap`s niet, maar is het zo dat het suede er op is gelijmd ? Lijm wilt wel eens weer wat zachter worden wanneer je het warm maakt of eventueel met wat chemische middelen, maar je moet wel oppassen dat je het leer niet beschadigt.

idem Vork

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:22

Tharouche schreef:
bedankt voor de tips Haha!
ik bedoel de binnekant van mn been wat tegen het paard aan ligt.
Wij zelf hadden ook echt geen idee hoe we dat eraf moesten halen.
ik heb het al even geprobeerd met zadelzeep, het enige wat er dan gebeurt is dat het stijf wordt. Knipoog

met wat voor chemische middelen zal ik het proberen? iets dat het leer niet aantast.

waarom heb je eigenlijk suede chaps gekocht? ik bedoel dat gebeurt namelijk bij álle suede chaps! wist je dat niet ofzo? ik zou het er voor nu maar bij laten, en dan als deze echt versleten zijn om dan te gaan voor de gewone leren (die ik persoonlijk niet zo mooi vind). en als je het er toch af wil heb je het met terpetine geprobeert? dat krijgt geloof ik álles eraf veel succes in ieder geval Knipoog

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:35

Ik zou het zelf persoonlijk gewoon laten zitten! Je ziet er toch niks van als je aan het rijden bent, zelf zou ik leren chaps kopen die zijn wel wat prijzig maar daar krijg je ook wat voor terug vind ze zelf veel mooier dan suede Ja

Tharouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 15:01

jaa Haha! ik ga het ook gewoon laten zitten, het wil er echt niet af! Clown
ik heb al leren chaps Knipoog dus daar ging het ook niet echt om.
deze gebruik ik gewoon voor de training en die andere voor concour Haha! vandaar...
en ik dacht misschien als het eraf wil is het mooi megenomen aangezien ze afgeprijsd waren enzo Pling
haha! nog bedankt voor alle tipjes!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:47

suede is normaal wat ruw van structuur, door het rijden schuurt t tegen je zadel & tegen de buik van het paard, dat in combi met zweet van t paard zorgt er voor dat t suede glad wordt

Ik heb zelf suede Pikeur chaps, die weer als nieuw zijn als ze uit de wasmachine komen, dan is dat gladde grotendeels weer weg
bij mij valt het iig niet op en vind het zeker niet lelijk

maar weet niet of dit hetzelfde is al wat jij bedoeld, want jij hebt het over loslaten en glad leer eronder Blond

Tharouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 17:16

bij mij is het echt zo dat het suede echt weg is gesleten waardoor het nu dus leer is, heel apart!
maarja, het zit aan de binnenkant waardoor het gelukkig niet heel erg opvalt Knipoog

Oamaru

Re: Hoe het suede er verder afhalen? (chaps)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:29

Ik zou het ook gewoon lekker laten zitten, desnoods met een scheermesje het er wat af halen. Lachen

Jetta

Re: Hoe het suede er verder afhalen? (chaps)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:33

Als ze van echt leer zijn, gewoon met schoenpoets in de juiste kleur behandelen wil nog wel eens helpen. Als het echt vrij lange "plukjes" zijn , kan je er niets aan doen. De binnenkant slijt gewoon ....