Vraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

taaltjuhh

Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 11:38

Hoi ik heb een vraagje

wat vinden jullie mooier om te zien in een proef in het M1
een goed voorbereidde overgang waarbij het paard volldeig ontspannen is wel in aanleuning loopt maar net iets na de letter of een rommelige overgang waarbij het paard z'n rug wegdrukt en misschien wel verkeerd aanspringt maar wel netjes op de letter gereden.

ik wil dit graag weten want hier stond vorige keer commentaar over op m'n protecol.

groetjes Tong uitsteken:P:P ben benieuwd

missnina

Re: Vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:57

Wat denk je zelf? Vork

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:58

dan maar iets naast de letter, als het paard er goed onder loopt? (mijn mening) misschien dnekt de jury er wel anders over..

taaltjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 12:02

@ missnina:
nou ik wist het niet precies meer daarom vraag ik het want de ene jury wil een nette overgang na de letter zien en de andere jury wil weer een overgang netjes op de letter zien weliswaar rommelig omdat hij niet goed voorbereid is. dus vandaar dat ik het vroeg

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:12

Wat dacht je van een goed voorbereide overgang op de letter Knipoog ?
In het M1 moet je dat wel aankunnen m.i. anders had je beter nog even L2 kunnen blijven rijden.

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:22

taaltjuhh schreef:
@ missnina:
nou ik wist het niet precies meer daarom vraag ik het want de ene jury wil een nette overgang na de letter zien en de andere jury wil weer een overgang netjes op de letter zien weliswaar rommelig omdat hij niet goed voorbereid is. dus vandaar dat ik het vroeg

Een goed gereden overgang is inderdaad het belangrijkste, maar in het M wordt de overgang op de letter gevraagd, dus zul je hem ook daar moeten tonen waar die gevraagd wordt. Maar zoals jij de vraag stelde (een goed voorbereidde overgang waarbij het paard volldeig ontspannen is wel in aanleuning loopt maar net iets na de letter of een rommelige overgang waarbij het paard z'n rug wegdrukt en misschien wel verkeerd aanspringt maar wel netjes op de letter gereden.) leek mij het antwoord wel duidelijk! Dus vandaar dat ik vroeg wat denk je zelf?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:15

In beide gevallen heb je een minder punt. In het ene geval omdat het niet op de letter is, in het andere geval omdat het geen mooie overgang is.
Je kunt dus het beste een mooie overgang op de letter rijden Knipoog

Haarband

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:03

Ja inderdaad, hard op trainen!