De dag voor de wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yaraa

De dag voor de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 17:13

heej..
Wat doen jullie meestal de dag voordat jullie een wedstrijd
hebben met je paard?, daar ben ik wel eens benieuwd naar..
rij je 'm dan gewoon, of longeren of een dagje rust?

Angela

Re: De dag voor de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:17

Ik longeer dan. Meestal ben ik die dag zo druk met vlechten en wassen, dat er niet echt tijd is om hem goed te rijden. Ik heb ook gemerkt dat hij dat wel lekker vind. Ik doe in ieder geval altijd iets, en niet te zwaar.

kammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:20

hee
ik rij haar meestal gewoon maar als het niet anders kan longereer ik haar.
de dag zelf doe ik meestal vlechten en wassen anders maakt die zich weer supper vies.

groetjes maud

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:23

Soms rijdt ik niet, soms wel, dan is het een half uurtje, beetje loswerken.
Maar net hoe het uitkomt.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:29

hooi
meestal rij ik gewoon ff oefenen voor de proef en vlegt ik die avond ook in Haha!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:51

De dag voor wedstrijd rijd ik altijd..meestal alleen loswerken en daarna de puntjes op de i zetten.. Haha!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:53

Nog even een extra keertje de proefjes oefenen met me wedstrijdpony (niet van mezelf) en met een ander, die lees ik altijd voor Haha! . Ken ik dat ook meteen oefenen, 2 vliegen in 1 klap!! Clown

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:54

Nika neem ik de dag voor de wedstrijd altijd mee op een blokje rond. Langs het water stappen, draven en galloperen. Maakt niet uit wat voor wedstrijd ik heb.
Jipje doe ik altijd wel even loswerken en een klein sprongetje, daar wordt hij nog losser van en dan nog even buiten uitstappen.
Als ik 's morgens al moet rijden dan was ik ze 's avonds en vlecht ik Nika ook al, die zet ik kant en klaar op stal en kan dan zo mee. Jipje moet ik 's morgens dan nog altijd vlechten, want die schuurt alles er anders weer uit.

Quinell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:34

De dag voor de wedstrijd doe ik eigenlijk helemaal niks.
Soms laat ik hem even los in de bak dat die even lekker kan rennen en kan rollen!
Daarna ga ik hem invlechten, poetsen en wassen.
Maar voor de rest van de dag laat ik hem gewoon in zijn stal staan dat er niks meer met de knotjes kan gebeuren.
Ik vind dat hij dan een dagje rust verdient omdat die de volgende dag goed zijn best moet doen! Pling
Succes op concour!!!

Groetjes...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:59

Ik rij meestal lekker laag, over de rug, inbuigen.
Kleine stukjes iets meer oprichten.

Ik denk dat ik een half uurtje rij ofzo..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:54

gewoon rijden meestal. Lachen

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:10

Ik ga meestal nog ff de puntjes op de i zetten. Vooral het appyeren moet er goed inzitten. Het gebeurd heel vaak dat ze dan niet scherp genoeg zijn en dan kom je niet goed uit. Echt superlastig want daar verpest je proeven mee. Pas toen moest ik ook HB BK appyeren en HB ging hartstikke goed en BK deed ze niet. Tringelingening eruit

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:48

Ik geef hem een iets minder zware training.. als ik vroeg moet starten dan maak ik hem al klaar Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:49

Ik rijd gewoon, maar wel iets korter. een halfuurtje tot 3 kwartier.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:50

ik rij meestal als het kan nog even een privelesje of ga gewoon in de bak wat moeilijke puntjes afwerken 20 minuutjes ofzo. mijn motto is, als hij het 2 dagen ervoor niet kan, lukt het 1 dag ervoor ook meestal niet. of.. nou ja.. meestal dan.
Toevallig vandaag mijn paard op commando hals strekken linksom aangeleerd omdat dat morgen in de proef zit en dat kon ze nog niet Clown ( had de proef nog niet doorgenomen namelijk)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:22

Dat hangt er helemaal van af hoe ze de week ervoor geweest is en hoeveel ik haar gereden heb die week Lachen

Ik bekijk het per keer.... kan zijn dat ze nog even goed aan het werk gezet wordt, kan ook zijn dat ik haar even aan een halstertje longeer of helemaal niets mee doe Lachen

Idem met losrijden.... hoe of wat precies, is afhankelijk van hoe ze de dagen ervoor te rijden was Lachen

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:20

Net wat Richtje zegt, ligt eraan wat ze de week ervoor gedaan heeft. Meestal rijd ik gewoon eventjes om de proefjes te oefenen en de oefeningen waar meestal problemen voorkomen nog even te doen. Dan weet ik iig wat me te wachten staat in de proef. Mocht ze bepaalde dingen de week ervoor niet netjes willen doen, dan weet ik iig dat ik in de proef extra aandacht aan andere dingen kan besteden en de problemen ook niet op moet zoeken in de proef.

(Dat is vooral deze keer van toepassing, mijn paard heeft bijna 2 weken niemand op haar rug gehad omdat ik griep had, ik had alleen gister en vandaag de kans om te rijden, ik kan dus ook niet verwachten dat ze morgen een prefecte proef loopt maar de dingen die ik er goed uit kan rijden zal ik dan proberen en de rest, waar ze deze 2 dagen al moeite mee had, maar een beetje laten.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:30

Beetje oefenen, rustig rijden maar niet teveel uitputten Lachen

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:33

Ons paard krijgt dan een dagje rust en wordt dan gevlochten en gewassen. En natuurlijk worden alle spullen gepoetst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:10

Meestal heb ik nog een privé lesje de dag voor mijn wedstrijd.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:36

Rijden, net als alle andere dagen, na de wedstrijd heeft ze een rustdag!! Lachen