Keuringsvraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linda14

Keuringsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:44

Ik wil een merrie laten keuren (aankoopkeuring) Wat is nu het slimste om te doen:

Rontgelogisch + klinisch

Of meteen Prok laten keuren?

Het paard is zeker interessant voor de fok, alleen wil ik daar eerst nog wel mee wachten..
'Men' geeft mij het advies om Prok te keuren, alleen ben ik wel benieuwd naar jullie meningen!

Liedje

Re: Keuringsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:06

Ik weet niet wat prok keuren is, maar meestal hangt de keuring af van de verkoopprijs Lachen Als je het het beste wilt weten moet je de meest uitgebreide keuring nemen natuurlijk Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:58

Wat is prok keuren?

Ik weet dat verzekeringen vaak vragen om röntgenologische keuring vanaf een bepaalde prijs...

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:20

Als je een merrie prok laat keuren, moet je dat bij de aankoopkeuring vermelden, want er worden dan wat foto's van een andere kant genomen en er zitten meer foto's bij.
Ik heb het gevraagd bij mijn merrie. Helaas had ze een minimale afwijking waar ze het niet mocht hebben. Verder had ze allemaal 1 tjes, maar helaas geen prok. Ze heeft wel een dochter die prok is.
Het is ook maar wat jezelf wilt gaan doen met haar. Als alleen voor de sport is, dan is het minder belangrijk. Maar als je er ook mee wil gaan fokken! Maar dan zou ik eerst naar een keuring gaan om haar ster of meer te krijgen.
Mijn merrie is ster en heeft een dochter die keur is. In de toekomst wil ik ook een veulentje bij haar fokken.

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 22:15

Qua prijs maakt het niet heel veel uit, ik heb even contact gehad met de kliniek..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:00

Als jij je er beter bij voelt als je paard ook prok gekeurd is dan moet je het zeker doen... Ik zie er de toegevoegde waarde niet zo van...