Waxjas lekt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Waxjas lekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:44

Mijn waxjas lekt dus door. Nu vraag ik me af of ik hem eerst moet wassen voordat ik hem opnieuw insmeer. Anders smeer ik de wax toch over het vuil heen?

floor01

Re: Waxjas lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:07

Volgens mij mag je waxjassen niet wassen...
Ik maakte mijne altijd schoon met en vochtige doek, liet hem drogen, en waxte hem daarna opnieuw in.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:08

Misschien even contact op nemen met de winkel. Weet niet hoe oud de jas is maar misschien hebben hun een oplossing.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:44

absoluut niet gaan wassen, mijn moeder heeft het vroeger ooit gedaan (ze vond de jas vies) geloof me je kunt er daarna niets meer mee (alleen eindbestemming kliko)
gewoon opnieuw in de wax zetten al had ik altijd het idee dat die jassen nooit 100% waterdicht te krijgen waren, bij de naden lekte ze nog altijd door.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:00

Mijn moeder waste ze wel, en waxte de jas nadat ie droog was gewoon weer in.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:10

Bestaat er niet zoiets als reiniger speciaal voor wax spullen?

Even contact op nemen met de fabrikant Lachen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:59

Ik heb hem in de droger gegooid, hij wou niet meer gewoon opdrogen met al dat vocht in de stal.
Daarna heb ik hem helemaal in de wax gesmeerd, eerst met een kwast en daarna de fohn erop......

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:52

Mijn moeder heeft al diverse waxjassen versleten (dagelijkse kleding bij de honden) en die gaf aan dat je die jassen niet kan/moet wassen. Wel insmeren met wax (of sprayen als je zo'n spray hebt). Maar als het dus een ouderwets potje wax is, de wax zachtmaken met de föhn en dan op de jas smeren en op laten drogen.
Mocht je jas op stal niet meer droog worden, dan zou ik hem een keer mee naar huis nemen en daar goed laten drogen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:04

Daar stinkt hij te erg voor! Haha!
Hij is even in de droger geweest en daar werd hij weer lekker soepel van.
Toen het potjes wax verwarmd in een bakje heet water en dat met een kwast uitgesmeerd. Tussendoor steeds de fohn erop zodat hij mooi uitvloeide. Hij stinkt nog steeds maar is vast weer helemaal waterdicht!
Het was trouwens een hele dure jas indertijd, rond de f.300,-. Denkt dat dat ook verschil maakt met hoelang ze meegaan.