Ervaring met melanomen verzekeringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

worteltje

Ervaring met melanomen verzekeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 23:05

Ik heb een melanoom bij mijn paard ontdekt.
Nu ben ik aan het overwegen om hem laten te verzekeren.
Maar ik vraag me af hoe dat zit bij de verzekering stel je verzekerd je paard en achteraf merk je dat deze een melanoom krijgt en deze wil je laten verwijderen.
Word je dan de volgende keer wanneer je opnieuw je verzekering betaald uitgesloten voor melanomen.
Of kun je blijvend voor alles verzekerd blijven?
En zijn er mensen die al problemen hebben gehad waar de verzekering weigerde voor melanomen op te draaien terwijl zei all inclusief verzekerd waren?

nickyu

Re: Ervaring met melanomen verzekeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:08

melanoom wil je niet verwijderen ..
de kans dat die erger terug komt is meer dan aanwezig .. zou daar zeer veel inlichtingen over inwinnen bij jeDA voordat je zoiets besluit

verder geen verzekerings ervaring ..sorrie

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:10

Je paard moet klinisch goed gekeurt zijn wanneer je je paard wil laten verzekeren. En dat lukt volgens mij niet met een melanoom (weet niet zeker).
Het ligt aan het tarief of je paard verzekerd is voor melanomen of niet.

Iig sterkte met je paard en hopelijk blijft de melanoom nog heel lang rustig, rotdingen zijn het!
(Verwijderen is inderdaad vaak niet mogelijk. Je hebt helaas een hele grote kans op terugkeer. Even de zoekmachine gebruiken en je vind allerlei verhalen/info hierover)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:21

Misschien begrijp ik je post verkeerd, maar je paard nu nog compleet verzekeren gaat niet lukken.
Het melanoom zit er namelijk al en je moet de aanwezige gebreken aangeven bij het aanvragen van je verzekering, doe je dit niet, pleeg je valsheid in geschrifte.

Mocht je paard al verzekerd zijn en je moet een beroep gaan doen op de verzekering vanwege ziektekosten, dan kunnen ze je daar de volgende keer niet voor uitsluiten.
Dat is dan een gevalletje domme pech.
Zou toch vreemd zijn als je eenmaal een keer de verzekering hebt moeten laten uitbetalen, dat ze dan bij een volgend paard niet alles meer willen vergoeden.

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:55

Als je paard nu nog niet verzekerd is, klinisch laten keuren. Melanoom wordt dan dus gezien. Waarschijnlijk kun je je dan wel verzekeren, maar zal het melanoom, en alle gevolgen daarvan, buiten de verzekering worden gehouden (dus bij overlijden door complicaties van het melanoom, of ziektekosten als gevolg van melanom, krijg je dan niet uitbetaald).