Trailer ineens op de rem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Trailer ineens op de rem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 23:03

Ik moest vanmiddag weer eens met de trailer weg (laatste x was alweer een paar maand terug). Dus trailer aangekoppeld, bochtje vooruit weg gereden, en toen recht achteruit om m op z'n plekkie te zetten. Ik rijd dus 2 meter achteruit, slaat ie ineens op de rem oid want mijn auto kreeg er geen beweging meer in. Ik een paar meter (zonder problemen) vooruit gereden en toen weer terug, was er niets meer aan de hand. Herkent iemand dit? Ik denk dattie gewoon even te lang heeft stilgestaan en wat stug was (er zal ook wel een scheutje olie tussen mogen)

tienus63

Re: Trailer ineens op de rem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:07

Waarschijnlijk is de remkabel net iets aan de strakke kant afgesteld en dat de trailer een tijd stil heeft gestaan zorgt ervoor dat de kabel vastroest.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:07

Daarom zet ik mijn trailer nooit op de rem weg.
Je kunt hem met van die speciale blokjes voor en achter de wielen staan maar met een baksteen gaat het ook prima.
Hijkan niet van de plek en ik heb nog nooit last gehad met vastzittende remmen o.i.d.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:10

OF misschien ben je net iets te enthousiast achteruit gereden en is je oplooprem vastgeraakt. Als hij namelijk op de remkabel op de rem springt, zul je eerst de rem er handmatig weer vanaf moeten zetten. Anders zit 't in de oplooprem.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 16:28

ElCamino schreef:
Daarom zet ik mijn trailer nooit op de rem weg.
Je kunt hem met van die speciale blokjes voor en achter de wielen staan maar met een baksteen gaat het ook prima.
Hijkan niet van de plek en ik heb nog nooit last gehad met vastzittende remmen o.i.d.

Heb hem nooit op de rem, altijd blokjes. Maar dit was dan idd de oplooprem, want daarna deed ie weer normaal. De staleigenaar zei ook dat ik misschien iets te enthousiast gas had gegeven Koe

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:10

Ik heb dit probleem ook. Remkabels zijn versleten en dat is een hele dure reparatie. Laat hem zeker nakijken, want het kan je ook op de snelweg gebeuren!!!!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 23:10

Oeh, da's wel eng!
Voorlopig staat ie waarschijnlijk toch een hele tijd stil en gaat ie de stalling in. Als ik m weer ga gebruiken gaat ie zowieso eerst naar de trailerboer.