nog steeds bokkende pony in L2, moet kunnen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

nog steeds bokkende pony in L2, moet kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 22:43

hoi,
ik vroeg me af of jullie het in de L2 nog vinden kunnen als je pony af en toe in de proef een beetje gek word & wel eens een bokje geeft..
ik heb er namelijk zo een, ze is iedere keer op wedstrijd best wel gespannen (al sinds september, nadat ze van het land kwam), en vaak geeft ze met aanspringen in galop ineens een onwijze bok (soms van gespannenheid, maar soms ook gewoon omdat ze er lol in heeft), hoe zacht mijn hulp ook is.. ik vind het niet zo heel erg, zo weet ik tenminste dat ze t leuk vind, maar af en toe is het wel eens lastig, bijvoorbeeld de komende 4(?) maanden in proef 11, moet je in de eerste hoek aanspringen, en op C meteen een volte 15 meter, en ja die kwam ik de laatste keer dus helemaal bokkend en wisselend door Tong uitsteken (ze denkt dat ze al in de Z zit Clown ).
meestal waardeert mijn jury dit dus niet zo.

ik weet niet of er aan dit probleem iets te doen valt (ze is nou eenmaal nog jong), maar misschien denken jullie hier anders over.
dus graag jullie tips, meningen, anything Go jij! Go jij!

rachmaninof

Re: nog steeds bokkende pony in L2, moet kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:28

Ik heb net je profiel gezien..Leuke foto's en een mooi paardje, het kan zijn dat je een beetje veel doet voor een jong paard en dat ze last heeft van dr rug. maar wat ook heel goed kan is dat ze gewoon blij is. Ik vond dr op de foto nog wel wat arm bespiert op dr rug, die moet je wel sterk maken, ze moet je wel meedragen, Maar nog maals ze zit er leuk uit.
Susses

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 07:13

je geeft zelf het antwoord al: ik vind het niet zo heel erg......

Maar als jij het niet erg vind zal ze het uit zichzelf niet afleren, dus moet jij de beslissing nemen of je die vreugde bokken blijft accepteren of dat je de training zo aanpast dat je ook zonder bokken kan galopperen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 08:32

jah in de training doet ze het ook niet, alleen op wedstrijd, en dan meestal tijdens het losrijden ook niet. meestal als ze die bok geeft krijgt ze ook wel een tik, maar dat doet haar denk ik niet zoveel..

en over de bespiering, tjsa, over de bespiering van de rug weet ik niet zo veel, maar wel dat die sinds de zomer nog beter is geworden volgens mij.. de foto's in mn profiel zijn van deze zomer..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:47

Ik heb een M1 regio gereden, op een paard dat de hele proef galopperend en bokkend doorging, ik heb geen pas stap of draf laten zien. Erg? Nee hoor, de jury lag onder tafel van het lachen. De punten? Dramatisch slecht natuurlijk.
Als je daar tegen kunt, whatever. Mijn paard kon ook dikke winst lopen maar had er van die dagen tussen, die nam ik er maar bij. Als je paard steevast gaat lopen bokken en dat op veel onderdelen zou ik hem wel thuishouden maar als je die bok weer ergens kunt compenseren...