mening, houding zeer gevorderde dressuurruiter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

mening, houding zeer gevorderde dressuurruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:47

Ik vind zeer gevorderde dressuurruiters eigenlijk niet zo heel mooi zitten,daar bedoel ik mee dat ze TE stil zitten, ze gaan ook helemaal niet met de beweging mee van het paard, net alsof ze op een onbeweegelijk iets zitten. Ik wil graag jullie mening horen over wat jullie daar van vinden.

Valentinow

Re: mening, houding zeer gevorderde dressuurruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:48

Somige wel ja,
Ik heb iemand gezien en ze hield echt haar adem in en zo'n tomaten hoofd kreeg ze!
Maar over het algemeen vindt ik het wel mee vallen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:55

Dat ben ik niet met je eens. Hoe stiller de ruiter zit, hoe minder hij(zij) stoort. Ik vind het veel minder dat sommige zeer gevorderde dressuurruiters nog veel te beweeglijk zitten.
*ik kan ook voor geen meter zitten voor me dat voor de voeten wordt gegooid, maar ik ben ook niet zeer gevorderd*

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:02

Niet mee eens.

Als je zo zit dat je volkomen stil lijkt te zitten ga je juist erg goed mee met de bewegingen van het paard. Paard en ruiter lijken dan een eenheid.

Wanneer iemand echt stijf en stil zit en dus niet meegaat met de beweging van het paard, juist dan ziet het eruit of hij veel beweegt omdat de beweging van paard en ruiter tegengesteld zijn.

Te overdreven meebewegen is ook niet goed want dan ben je altijd iets voor of achter de beweging van je paard.

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:36

Als je naar een combinatie kijkt op een hoog niveau die een proef rijdt........wat wil je dan zien......een paard of....een ruiter.
Als ruiter zijnde moet je een eenheid worden met je paard en jezelf weg kunnen cijferen zodat t lijkt alsof alles wat je doet vanzelf gaat. Kijk maar naar Anky wie zie je....ik zie over het algemeen Salinero omdat hij diegene is die danst op de muziek.
Als ik naar Edward kijk zie ik beide want Edward houd z'n benen niet stil, en dat stoort in t beeld

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:45

Ik zie idd bij de wat 'gevorderde ruiters', maakt niet uit of ze nou L of Z een paard rijden, soms ook overduidelijk de ruiter ipv het paard. Terwijl die ruiter wel kaarsrechtop zit en stil lijkt te zitten.
Ik weet niet waarom mijn aandacht naar de ruiter toe wordt getrokken, misschien zitten ze zelf heel stil en rechtop (en correct?), maar niet vergeleken met het paard. Ik weet het niet.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:48

ik vind af en toe dat ze te ver naar achter zitten Tong uitsteken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:53

Hoe verzamelder een paard loopt,hoe stiller je kunt zitten{als je kunt zitten dan he ;-},als een paard verzamelt loopt dan loopt ie in een zelfhouding. Dan kun je echt super stil zitten.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:59

nou ik wou dat ik zo kon zitten haha

rachmaninof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:21

stil zitten....wat is stil zitten... niemand kan stil zitten op een paard wat onder je beweegt...tenzij t een standbeeld is haha

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:01

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Lachen
Als je stil zit, betekent het niet meteen dat je niet goed meegaat met je paard.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:21

Ik vind hoe stiller, hoe beter! Je belemmert je paard dan zo min mogelijk, des te beter het is voor je paard. Ik vind het ook mooier. Maar goed, dat is mijn mening Wow!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:46

Stille handen zijn niet stil, stillen handen bewegen juist constant mee. Ik vind dat dat ook geld voor ruiters die heel stil op hun paard zitten.