Hij adviseerde mij om haar zoveel mogelijk buiten te zetten en rustig te rijden op haar goede dagen (dus veel stappen, stukjes draven, alleen recht uit). Ook krijgt ze 'n supplement + duivelsklauw voor haar artrose.
Helaas is mijn paard nogal een heethoofd en zit rustig stappen er niet in.
Eergisteren ging het weer helemaal mis, ik was aan het stappen en opeens vanuit het niets begint ze te rennen (oncontroleerbaar, zonder rem) na een paar minuten heeft ze er weer genoeg van en stapt ze weer rustig verder...
De dag daarna was haar knie (natuurlijk) weer dik en liep ze wat onregelmatig. Ik vind het niet eerlijk tegenover haar om haar helemaal niet meer te rijden of gedwongen rustig aan te doen als ze vol energie zit en zich opfokt. Voor de kar liep ze altijd erg braaf, vond ze ook hartstikke leuk! Maar dat mag ze niet meer...
Ze staat dagelijks een paar uur buiten maar daar stapt ze rustig rond, rolt wat, maar leeft zich niet uit.
Ik weet niet wat ik met haar aanmoet.. In omgang is het een heel leuk, braaf paard. Maar zodra je erop gaat zitten wordt ze heet en drammerig. Een wei'tje is ook geen optie i.v.m. zomereczeem en snel last van mok (fries).
Als recreatiepaard kan ik haar niet verkopen, daar is ze niet braaf genoeg voor.
Ook kosten de duivelsklauw en het supplement me elke 50 dagen € 110,- wat voor mij toch wel veel is.
Moet ik haar nu maar laten afmaken ofzo
*sorry voor het lange verhaal, maar ik weet niet wat ik ermee aan moet*
) in die tijd sprong die bijna zn box uit (voor mijn gevoel).