welke transportbeschermers zakken niet af!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

welke transportbeschermers zakken niet af!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 19:17

pfft, Urissa heeft altijd wat op de vrachtwagen... steeds komt ze met miniscule wondjes thuis. ik hou niet van transportbeschermers, dus heb ik onderlappen met bandages. helaas is het omdoen meestal met een gevaar voor eigen leven, dus zoek ik beschermers die sneller om te doen zijn.

mijn ervaringen met transportbeschermers is dat de meeste afzakken en dat vind ik echt supergevaarlijk. de enige die mij veilig lijken zijn die harde van transwell (of kavalkade), maar die zijn schrikbarend duur. ik heb wel een advertentie staan zodat ik ze heel misschien 2e hands kan kopen.

welke transportbeschermers hebben jullie en zakken deze ja of nee? ik moet er wel bijzeggen dat Uris behoorlijk bewegelijk is, ze moeten dus echt wel wat kunnen hebben wat het zakken betreft!

MonAmieC

Re: welke transportbeschermers zakken niet af!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:10

Ik heb transportbeschermers van Eskadron. Heb voor mijn paardje vaan 1.62 wel maat cob genomen, want maat full zakt af (van gewone peesbeschermers heeft ze wel full). Zitten heel netjes. Ze draagt ze minimaal 4 keer per week en heb vorige week een nieuw paar gekocht. Ik had de oude inmiddels 4 jaar en die worden nu wat slechter.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:12

Hm, mijn transportbeschermers zijn ook van Eskadron. Links achter zakt altijd af, daar staat ze dan ook wel altijd mee te stampen hoor. Voor de rest van de benen blijft Eskadron beter zitten dan veel andere merken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 10:21

MonAmieC schreef:
Ik heb transportbeschermers van Eskadron. Heb voor mijn paardje vaan 1.62 wel maat cob genomen, want maat full zakt af (van gewone peesbeschermers heeft ze wel full). Zitten heel netjes. Ze draagt ze minimaal 4 keer per week en heb vorige week een nieuw paar gekocht. Ik had de oude inmiddels 4 jaar en die worden nu wat slechter.

heb je een foto van je beschermers, volgens mij heeft eskadron ook verschillende types.

zou ik dan voor mijn merrie (1.62 met normaal beenwerk) ook COB moeten hebben zodat ze niet zakken??

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:23

Ik heb er van BR en Bucas voor mijn paarden, heb echt nog nooit last van afzakken gehad, die van Bucas gebruik ik het meeste...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:25

je zou de klittenbanden een stukje kunnen verplaatsen zodat ze strakker kunnen, dat scheelt ook al enorm!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:26

Ik heb hoge stevige transport beschermers van Premiere, die zakken niet af.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:04

Ik heb de BR Jos Lansink transportbeschermers en ik vind die erg fijn werken. Ze vallen ook over de hak en bij mij zijn ze in elk geval nog niet afgezakt.
Afbeelding

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:39

LiSSy schreef:
MonAmieC schreef:

heb je een foto van je beschermers, volgens mij heeft eskadron ook verschillende types.

zou ik dan voor mijn merrie (1.62 met normaal beenwerk) ook COB moeten hebben zodat ze niet zakken??

Ik heb wel een foto van m'n paard met de oude transportbeschermers om. Deze zijn hetzelfde alleen had ik hier het eskadron merkje afgetrokken. Zal straks als ik op m'n eigen computer zit de foto even opzoeken.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:12

Urielle schreef:
Ik heb de BR Jos Lansink transportbeschermers en ik vind die erg fijn werken. Ze vallen ook over de hak en bij mij zijn ze in elk geval nog niet afgezakt.
Afbeelding

Ik heb deze van Jos Lansink ook en die zijn nog te betalen en ze blijven heel goed zitten!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:56

Ja sorry, ik heb deze in het blauw geruit:

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:18

die lijken wel mooi stug, zijn ze dat ook? en zijn ze onderaan nog extra versterkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:39

Ik heb van Harry's Horse geloof ik, of van Escadron. Heb er nog nooit last mee gehad..

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:49

Ja ze zijn mooi stug. Onderdaad zijn ze helaas niet extra versterkt Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:06

Eskadrons blijven idd erg goed zitten. Ik heb niet zulke goede ervaringen met die beschermers met 3 grote sluitingen (ongeacht het merk) een beetje handige pipo stroopt die zo af, ze zijn vaak ook vrij stug waardoor ze niet echt om het been sluiten en ze ze dus nóg sneller af hebben. Ken verschillende stallen waar ze de eskadrons gebruiken en die blijven super zitten. Ik heb zelf geen 'probleempaard' maar vorig jaar een stel beschermers gekregen die bij de lidl vandaan kwamen, die zijn natuurlijk kwalitatief veel minder maar wel hetzelfde idee qua model, en bevallen me super.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 11:04

ik heb inmiddels beschermers gekocht... lijken erg veel op eskadron, maar zijn van BR of HH (weet ik niet zeker)
ze waren mooi stug, onderaan extra versterkt en hebben net als eskadron veeeeeeeeeel klittebandjes.
heb maatje cob gekocht, leken me groot zat. nu maar hopen dat deze goed blijven zitten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:08

Ik heb pagony zitten ook netjes en zakken niet af

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:09

Concorde schreef:
Eskadrons blijven idd erg goed zitten. Ik heb niet zulke goede ervaringen met die beschermers met 3 grote sluitingen (ongeacht het merk) een beetje handige pipo stroopt die zo af, ze zijn vaak ook vrij stug waardoor ze niet echt om het been sluiten en ze ze dus nóg sneller af hebben. Ken verschillende stallen waar ze de eskadrons gebruiken en die blijven super zitten. Ik heb zelf geen 'probleempaard' maar vorig jaar een stel beschermers gekregen die bij de lidl vandaan kwamen, die zijn natuurlijk kwalitatief veel minder maar wel hetzelfde idee qua model, en bevallen me super.

Die BR's kun je gewoon helemaal om het been aansluiten hoor, geen probleem Haha! Geen 'buisidee' dus Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:53

Dan hebben de paarden die ze bij mij omhadden zeker te dunne pootjes ofzo, maar ze bleven er altijd een beetje omheen staan zeg maar, en de jonge dieren trapten ze op de vrachtwagen zeer regelmatig af (de oudere die het gewoon kende ook trouwens, maar dat was 'hobby' voor dat dier, die sloopt alles) Ik heb ze gebruikt van BR, Premiere en Global.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:54

ik heb die van Bucas, die zijn ook superfijn én heel stug!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:59

Ik heb ze ook van BR, die blijven heel mooi zitten ook met veel klittebandjes Haha!

Hiervoor had ik van HH, maar die waren binnen no time aan flarden getrapt Nagelbijten / Gniffelen

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:37

Eskadrons, super fijn Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:54

Die van mij Haha! Ik heb verschillende maar die van BR en merkloze van ooteman bevallen mij prima

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:09

Ik hoor juist dat eskadron niet goed blijft zitten en goedkopere wel.

metternich

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:17

Ik gebruik de transportbeschermers van Kavelkade.
Ze zijn wat duurder in aanschaf maar de kwaliteit is Super!
Afbeelding