Pony is bang van nieuw paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

VLC

Pony is bang van nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 17:17

Lizzy kan het niet zo goed vinden met mijn nieuwe paard. Ze durft de stal niet in als mijn nieuwe paard in de stal ernaast staat en trapt en bijt (tegen de wand) naar haar. Mijn nieuwe paard drijgt terug, maar is minder bang. Mijn pony durft daarom niet meer met haar hoofd naar buiten te staan, als mijn nieuwe paard dat wel doet.
Beide paarden zijn niet zo gesteld op andere paarden.
Ik durf ze niet samen op het land te zetten, maar zou dit toch kunnen? Is dat verantwoord? Zou het probleem dan opgelost zijn?

Alvast bedankt voor het reageren!

RRteam

Re: Pony is bang van nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:42

Kun je niet eerst een draadje er tussen doen dat ze rustig aan elkaar kunnen wennen
en je aandacht goed verdelen en gewoon rustig opbouwen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 06:48

Ik zou de weide idd eerst in twee delen, en pas als dat goed gaat ze samen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 06:58

Ja ik zou ook een draadje spannen Knipoog
Dan kunnen ze rustig wennen aan elkaar en als dat goed gaat kun je ze rustig een keer loslaten maar eerst lekker ruistig opbouwen

Succes Lachen !

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 10:56

Mijn nieuwe paard heeft vanacht de halve stal afgebroken, de hoefijzers staan tot 1.5m hoog in de muur. Nu moet mijn pony naar de binnenbox, en mijn shet komt nu op de plaats van de pony. Kijken of dat wel gaat Lachen
Tis wel lastig hoor, want ik durf ze nu zéker niet samen op de wei te zetten...

unico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:00

Mijn paard was altijd bang voor schimmels, heel raar, maar hij wou nooit langs een schimmel en als ik er langs reed, gingen de oren en de nek en begon hij er ook naar toe te slaan. Nu loop ik stage op een bedrijf waar de paarden heel vaak buiten komen. Op die stage rij ik nu ook een schimmel en dacht ik van, ik kan die wel eens bij die van mijn naar buiten doen. Het ging echt heel goed, die van mij deed echt heel normaal en was echt heel nieuwschierig.
Nu weet ik ook wel dat niet alle paarden gelijk zijn, maar als ze buiten staan hebben ze meer ruimte en zijn paarden vaak ook socialer tegen elkaar.
En als ze wel beginnen te vechten, laat ze dan gewoon vechten. Er wint er vanzelf eentje en dan is het ook zo gebeurt met het vijandige tegen elkaar.
Verder heel veel succes met je paard en pony.

Rettur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:51

Je zal het waarschijnlijk even tijd moeten geven. Mijn pony had in het begin een hekel aan een andere pony en sloeg gigantisch. Na een paar weken waren het de beste maatjes en konden ze samen in een box. Als ze in het begin maar de ruimte hebben om van elkaar weg te lopen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:53

De wei eerst even in 2e delen, met schrikdraad ertussen, dat dat paard wat zo gemeen is niet zo snel door het draad zal rennen. Knipoog
En dat eventjes de tijd geven. Gewoon even laten staan, lekker laten wennen. Lachen