[PG] Vivaro, 5-jarige Numero Uno x Burggraaf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen79

[PG] Vivaro, 5-jarige Numero Uno x Burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:33

Ik ben op zoek naar Vivaro.
Vivaro is een 5-jarige bruine ruin, Numero Uno x Burggraaf x Amethist.
Dit paard is bij ons gefokt. Helaas is in het najaar van 2005 ataxie geconstateerd en is hij via de verzekering weggegaan. Ik was in de veronderstelling dat dit paard niet meer leefde, tot ik een paar maanden geleden een foto van hem trof hier op bokt. Het paard leeft dus nog.
Vivaro is goed te herkennen aan zijn typische stand van de achterbenen (beetje herdershond-achtig) en hij galoppeert heel apart door zijn ataxie. Verder is het een schitterend paard en hij kan bijzonder goed springen.

Ik ben heel benieuwd waar Vivaro nu is en of het goed met hem gaat.

Lise81

Re: [PG] Vivaro, 5-jarige Numero Uno x Burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:24

hi marleen...goh, wat apart zeg, dat zou wat zijn zeg als ie nog ergens rondloopt. Ben heel benieuwd, waar had je de foto's gezien dan?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:25

Verdorie zeg. Ben je in de veronderstelling dat het paard niet meer leeft en dan krijg je dit... Ik ken hem niet maar veel succes met em te vinden!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:27

Weet je niet meer waar je die foto zag? Heb je niet meteen gereageerd toen? Kan me voorstellen dat het even schrikken is als je 'm ineens weer ziet.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 18:46

Ik heb de foto hier op bokt gezien in een topic over nakomelingen van Numero Uno. Ik had er toen op gereageerd omdat ik vond dat het paard op de foto zo op de onze leek, maar dat die ataxie had en niet meer leefde. Toen kreeg ik een reactie terug dat dit paard ook ataxie had. Na het uitwisselen van wat foto's van mijn paard bleek het dezelfde te zijn. Helaas wist dat meisje ook niet waar hij nu is. Zij had hem bij een handelaar gezien.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 18:47

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:16

Misschien was ie afgekeurd voor de sport, maar het gebeurd wel vaker schijnt (je hoort hier wel meer van die verhalen).

Zal even de foto voor je hier plaatsen:
Afbeelding

Misschien kan je hier plaatsen welke handelaar/plaatst hij dan stond.
In ieder geval veel succes!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 14:57

Thanx Lise!
Hij schijnt verkocht te zijn aan een handelaar uit Nijkerk. Dat is het enige wat Ozzie hier op bokt erover weet. Zij heeft al gezocht maar kon de naam en het nummer van deze jongen niet meer vinden. Het paard heeft een poosje daarna op marktplaats te koop gestaan. Misschien dat iemand n.a.v. deze gegevens iets weet? Of wellicht dat iemand handelaren uit Nijkerk kent?

MissSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:02

Ik kan denk ik wel wat namen van handelaren achterhalen uit nijkerk. Woon er vlak bij en er woond heel veel paarden familie van mij in nijkerk!

Ik ga ze bellen en het vragen, namen en evt. nummers van handelaren uit nijkerk!

MissSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:37

Ik heb nog eens nagevraagd, maar als je paard naar de verzekering gaat dan mogen hun er mee doen wat ze willen.

Ze hebben over het gehele land wat weilanden tot hun beschikking ook bv. bij de kliniek in utrecht.

Als ze een twijfel hebben dat een paard nog voor een bepaald doel gebruikt zou kunnen worden dan zetten hun die paarden op de wei.
Soms wel 2 jaar lang, rust herstellen.
Dit gebeurt vaker en dan kan het dus dat je paard voor bepaalde doelen geschikt is.
Na een tijd op die wei gestaan te hebben worden ze dus soms alsnog doorverkocht. Wordt wel bij verteld wat zo een paard heeft natuurlijk maar dat was ook bij jou paard het geval.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt? Hier heb je hem nog niet mee terug maar heb je wel een gedachte van hoe het wel eens gegaan kan zijn.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:15

mijn vader kent een handelaar in Nijkerk genaamd Bouwman.. misschien heb je daar iets aan?

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:31

@ MissSL: Dank je wel voor je reactie. Ik weet inmiddels dat de verzekering met zo'n paard mag doen wat ze willen alleen vraag ik me af waarom dat zo mag.. een paard wordt niet voor niets afgekeurd..
Ik hoef het paard niet terug ofzo trouwens, maar ik ben wel heel nieuwsgierig waar hij is en hoe het gaat met hem (en of hij bereden wordt).

@ hazira: dank je, ik kan deze man altijd vragen of hij het dier gehad heeft en misschien weet hij waar het paard gebleven is.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 17:32

En MissSL: super dat je wil helpen zoeken naar handelaren uit Nijkerk.. ik hoop echt dat we Vivaro zo kunnen vinden!!

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:00

Aangezien ik Vivaro nog steeds niet gevonden heb probeer ik het topic nog een keer onder de aandacht te brengen. Alle tips zijn welkom!

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:14

Ik dacht even te melden dat Marleen79 Vivaro inmiddels gevonden heeft, en dat ik de huidige berijder van hem ben.

Groetjes, Wilma

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:22

Hoorde dat het vaker gebeurd via de verzekering, dat je je paardje bij hun moet afleveren en dat zij m vervolgens (zonder dat jij het weet) doorverkopen ipv afmaken.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:24

Gebeurd indd vaker. Maar in dit geval misschien maar goed. Vivaro is een heel gelukkig paard, de dierenarts heeft hem helemaal gekeurd en Vivaro heeft nergens last van.
Laatst is er ook met hem gesprongen en daar had hij erg veel plezier in. Slalommen tussen pionnetjes doet hij ook zonder problemen. Ik rijd veel rechte stukken met hem om hem sterker te maken. En veel overgangen.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:26

Dit paard heb ik gekend!!
Waar jij die foto vandaan hebt, daar rij ik.
Ik kan me weinig over hem herinnneren.
Volgens mij zou hij bij ons op stal komen, maar is uiteindelijk niet gekomen.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:28

op die foto stond hij bij handelaar: ab v/d poll in geloof ik Leusden bij Amersfoort

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 08:17

Gelukkig weet ik inmiddels waar Vivaro is en dat hij het goed heeft. Iedereen bedankt voor de reacties, dit topic kan wat mij betreft op slot.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:17

Mooi dat hij terecht is.
Bij deze dus het slotje.