Het was belachelijk warm, maar ik had toch besloten om in m'n jasje te rijden en ik reed niet te lang los.
De wedstrijd was op zand en de ring werd gescheiden van het losrijstuk met een laag wit hekje. Eerste keer L2 en toevallig had ik een hele schare supporters om me aan te moedigen.
Binnenkomen ging netjes, voorwaarts in arbeidsdraf, lange zijde middendraf en aan het eind ging het mis, in plaats van de bocht om ging hij rechtdoor, over het hekje heen

Ik schiet in de lach (toeschouwers met enige verstand van zaken ook, de rest is nogal verbaasd), en ik roep "Volgende!" richting losrijterrein. Want ja, met 4 benen de ring verlaten is diskwalificatie...
Nog even langs de jury gereden en ze zei dat ze het jammer vond en netjes vond gaan, ik mocht m'n proef wel rijden, maar de punten telden dan niet mee.
Daar heb ik vriendelijk voor bedankt, het was bloedheet, m'n kater kwam opzetten en ik moest immers nog een proef. Gelukkig had ze daar begrip voor.
Het stomme was dat twee meiden na mij het ook gebeurde, die reden wel verder, goede oefening voor hun paard vonden ze. Dus ik zei lachend nou, dan de tweede proef maar twee winstpunten rijden, want ik baalde er wel van hoor.
De tweede proef ging best netjes, en jawel hoor, eerste met 172 punten...
Paard naar huis gebracht, douchen en op naar de kermisborrels en kroegen.
Heel aparte wedstrijd dus, en zonde dat ik twee winstpunten had terwijl ik 4 had kunnen hebben