op huwelijksreis met onze eigen paarden. Eifel, Veluwe, ...?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eefken

op huwelijksreis met onze eigen paarden. Eifel, Veluwe, ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 11:06

Op 07/07/2007 trouwen wij. En we willen graag als huwelijksreis op vakantie gaan met onze paarden.
We zijn al een keer naar de veluwe geweest voor een week, en dat was echt super!!
Maar het eifel gebied, of frankrijk (het noordelijke gedeelte dan wel, om de afstand voor de paarden toch niet té groot te maken) lijken me ook wel wat.

Wie van jullie weet er leuke overnachtingsplaatsen, waar ook onze paarden het goed hebben? En waar we kunnen genieten van onze huwelijksreis?

Alvast bedankt voor de tips!

PS vakantiehuisjes, of bungalows hebben onze voorkeur. Evt ook een hotel.

Siggy

Re: op huwelijksreis met onze eigen paarden. Eifel, Veluwe,

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:12

Ik kan je de Eifel echt aanraden. Voor adressen: www.eifelzupferd.de
Wij hebben daar net een huis gekocht, dus gaan daar vanaf april elke dag vakantie vieren Haha! . Afgelopen december zijn we met de paarden in Ohlerath-Bad Münstereifel geweest; fantastisch gereden, echt prachtige routes.

Hier het topic met enkele foto's
viewtopic.php?f=53&t=695945&hilit=

Leuke trouwdatum btw !!

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:41

Bedankt voor de tip. We kunnen alleen geen van beide Duits...

Ik heb ondertussen wel een mailtje gestuurd, en ik krijg de brochure van Eifel zu Pferd aan (ik hoop deze week ergens)

Kan je me wat meer info geven over het huisje waar jullie verbleven? Wij hebben ook 1 hond(je); die we ook wel willen meenemen.
Evt via pb: hoeveel kostte het voor 1 week, en heb je misschien wat foto's van binnen en van de stallen? En een contactadres (email?)

Alvast bedankt!
eefken

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:13

Wij zijn een paar keer naar de Veluwe geweest, in Leuvenum,vlak bij Ermelo
Hotel Het Roode Koper, erg chique, heerlijk eten, prachtige stallen en uitstekend verzorgd.
Je kan daar prachtig rijden; zo vanuit het Hotel het ruiterpad op. Echt een aanrader!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:14

Ik zou veluwe doen, lekker veel bos.
Samen lekkere dagtochten maken te paard. Lachen

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:41

Wij hebben overnacht bij araber-gestut Sheherazade, station nr. 51 (zie http://www.eifelzupferd.de/stationen/51.shtml). We verbleven in een ruime vakantie woning direkt boven de stallen waar onze paarden in stonden. Ik heb helaas geen foto's van de woning, maar alles zag er keurig en heel compleet uit. Onze paarden stonden in 2 binnenboxen, lekker dik opgestrooid met stro. Hooi konden we zelf pakken (moesten we wel extra betalen), krachtvoer hadden we zelf mee. Ik geloof dat er ook een mogelijkheid was om de paarden in een soort loopstal of paddock ofzo te zetten. De mensen waren erg vriendelijk. Vanuit de stallen kon je meteen te paard, richting bos. Wij hadden onze hond (duitse herder) ook bij ons, was geen probleem. Koste geloof ik 3 euro per nacht.
Het is wel aan te raden om je paarden op ijzers of hoefschoenen te hebben, veel paden in de Eifel hebben een vrij harde ondergrond. Wij hebben maar 2 x een rit gemaakt, waarvan 1 lange. Dan was het nog goed te doen met de hoeven, maar ik zag al wel aan mijn merrie die regelmatig hoefschoenen aan moet hebben, dat haar hoeven toch wat beschadigd waren.

Hier nog een foto van de stallen, beetje onduidelijk, maar het geeft een indruk.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:48