ja, dat denk ik wel. het is het proberen waard, toch? ik heb zelf 1 knie waar bijna geen kraakbeen meer in zit na een ongeluk, en heb pijn bij het rijden met gewone beugels. met sprengerbeugels met scharnieren (heb nu de bowbalance, daarvoor de 'gewone' met scharnieren) heb ik GEEN pijn! dus voor mij geen andere meer.
met gpg heb ik zelf geen ervaring. ik heb voor sprenger gekozen, omdat gpg's erg gaan piepen als er zand tussenkomt (wat je dnek ik niet kunt voorkomen) en ik vind dat een heel naar geluid...
Ik heb nep-sprengers, zelf gelukkig (nog) geen echte knieproblemen maar af en toe wel last. Ik vind de beugels wel prettig. Heb veel goede verhalen gehoord over de GPG's bij knieproblemen (o.a. van iemand die zonder dus gewoon haast niet meer kan rijden ivm knieoperatie), en heb er zelf ook vrij veel mee gereden en ze ontlasten je gewrichten zeker wel.
Ik heb knieklachten en gebruik nu GPG's, en ik heb geen last meer van mijn kie na het rijden. Als het wat kouder word zal ik er wel wat last van krijgen, maar ik heb er echt veel en veel minder last van dan zonder vering! Ik ken ook iemand die de beugels met beweegbare voet heeft, ook bij ernstige knieklachten, en zij is erg positief. Ik zou het zeker doen!
Zeker. Ik heb gedeeltelijk geen kraakbeen meer in m'n knieen. Met gewone beugels rijden gaat wel, maar niet te lang. Ik heb een tijd gpg beugels gehad, die reden heel erg fijn. Nu heb ik flexrides, die zijn minder mooi maar ik vind ze prettiger door het brede draagvlak en de veiligheidskorf.