Dikke korte kuiten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Dikke korte kuiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:00

hoi,

om te beginnen even zeggen dat ik niet weet of het hier goed staat, en of er nog geen ander topic over is.

Maar ik heb een probleem, ik heb nu laarzen met brede kuiten en die passen al bijna niet meer. Ik word er niet goed van. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn hele lichaam breed is maar daar heb ik dit probleem niet echt mee. Als ik chaps ga kopen, dan heb ik weer geen laarzen voor op de wedstrijden.

Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe je je kuiten smaller kan maken?

Ik heb ongeveer een jaar op de sportschool gezetten, ik heb daar gerend, gestept, gefietst en geroeid. Hier val ik wel van af, maar mijn kuiten worden er alleen maar breder van. Aangezien ik niet al te veel geld heb is het een probleem dat met oefeningen moet worden opgelost en niet met geld.

alvast bedankt,

kim

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Dikke korte kuiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:04

Je kuiten zijn waarschijnlijk mede zo breed omdat ze gespierd zijn. Veel mensen die paardrijden hebben volgens mij dat probleem, ik namelijk ook.
Ik heb laarzen op maat laten maken voor mijn kuitjes, want een confectiemaat paste mij echt niet (heb maatje 37 en kuitmaat 42)
Deze hebben mij toen 150 euro gekost, dus dat kost je de kop niet.
Oefeningen zou ik niet echt weten, wel kun je proberen de spieren wat 'langer' te maken door op je tenen te gaan staan of de trap op te lopen op je tenen. Zo worden je spieren langer ipv breder.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:16

Zou ik ook wel willen weten Haha! Ik merk wel dat sinds ik niet meer paardrij mijn kuiten dikker zijn (of dit lijkt maar zo). Maar toen ik laatst mijn rijlaarzen aan wou doen kwam ik er een stuk moeilijker in dan eerst.

Maar ik denk dat je rek oefeningen moet doen?
Denk dat ze ook weer dikker worden als je meer spieren kweekt. Dilemma

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:18

SiCa schreef:
Oefeningen zou ik niet echt weten, wel kun je proberen de spieren wat 'langer' te maken door op je tenen te gaan staan of de trap op te lopen op je tenen. Zo worden je spieren langer ipv breder.

Op je tenen worden je KUITspieren juist korter en dus dikker
Daarom zou ik rekoefeningen doen, daar worden ze juist langer van, dus niet op je tenen staan maar juist op je hakken. Op een dik boek staan met je tenen en je hakken op de vloer.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:32

Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik elke dag ongeveer 10 minutjes rek oefeningen ga doen, kijken of het werkt. Ik hoop van wel.

groetjes,

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:14

De omvang van de kuiten zal toch niet veel afnemen. Hooguit een paar cm. Lipica maakt leren laarzen op maat voor een leuk bedrag misschien is dit een optie voor je Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:58

Joggen e.d. en andere duursporten... daar worden je benen dunner en atletischer van.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 07:48

Bedankt voor de tips. @XchantjuhX : Van rennen en fietsen worden mijn kuiten juist dikker, dan komen er meer spieren. Ik weet zeker dat dit spieren zijn, omdat ik n u 6 kilo ben afgevallen en mijn kuiten dikker zijn geworden. Het is dus geen vet. Maar toch bedankt voor de moeite.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 07:49

@MISTRAL94 ik zal eens gaan informeren. En kijken of we dat op kunnen brengen. Bedankt voor de tip.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:22

Tuurlijk, van sporten krijg je juist goeie spieren in je benen!

Toen ik laarzen ging kopen was het ook dramatisch; ik had 'sportkuiten' , voetmaat 42 en een normale lengte. Nou lekker handug!

Misschien is een (tijdelijke) oplossing wel ritsen in je laarzen laten zetten, dat je laarzen ook ietsjes breden worden? Of op laten rekken? Heb je misschien tijdelijk iets.

Of anders inderdaad Lipica, maar kijk dan wel uit want je zei zelf al dat je kuiten alleen maar dikker worden door het sporten.

rolobeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:31

ik heb zelf ook redelijk dikke kuiten en ik loop 2 x in de week hard maar daar worden mijn kuiten niet smaller van hoor

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:45

K_im schreef:
Als ik chaps ga kopen, dan heb ik weer geen laarzen voor op de wedstrijden.

En harde chaps (gaithers) met schoenen geen optie? Daar mag je wel mee starten.

gunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:29

ik heb leren petrie chaps laten maken daar mag je gewoon
wedstrijd mee rijden

gunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:30

en het zit ook nog veel beter als laarzen

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:34

rolobeauty schreef:
ik heb zelf ook redelijk dikke kuiten en ik loop 2 x in de week hard maar daar worden mijn kuiten niet smaller van hoor

Haha..natuurlijk niet!
Je maakt alleen maar dikkere spieren aan door hard te lopen Lachen.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 03:35

Urielle schreef:
K_im schreef:
Als ik chaps ga kopen, dan heb ik weer geen laarzen voor op de wedstrijden.

En harde chaps (gaithers) met schoenen geen optie? Daar mag je wel mee starten.

ik denk dat de confectiematen niet veel anders zijn voor chaps/gaithers dan voor laarzen?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een stel afgeragte chaps die de ruitersportzaak speciaal voor mij korter heeft gemaakt (ik ben 1.60 met kuitmaat 40/41). Want een gewone L bijvoorbeeld zit voor mij veel te hoog. Helaas kunnen ze dit niet meer laten doen en heb ik van geen enkel merk een passend model gevonden, dus waarschijnlijk ga ik ook lipica laarzen kopen voor wedstrijden en misschien vragen of een schoenmaker chaps korter kan maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:49

Ik heb dit probleem ook en ben overgestapt op rijlaarzen met elastiek en rits. Sommigen hiervan mag je op wedstrijd gebruiken en zijn in ieder geval goedkoper dan maatlaarzen. Daarvan heb je weer het probleem dat als je kuiten nog meer veranderen je weer een paar niet passende laarzen hebt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 07:47

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben nu van die rek oefeningen aan het doen. Dat je je voeten op de grond laat staan en dan de grond 10 keer aan tikken, dit doe ik nu 1 keer per dag. Dat voel ik ook wel. Het zal nu nog niet werken omdat ik dit nog niet zo lang doe. Maar hopelijk zal het over een tijdje wel werken. Ik ga als ik tijd heb van de week even zoeken op internet, of ik iets kan vinden. Als ik iets gevonden heb dan laat ik het jullie weten.

groetjes.