Welke helm voor smal/lang hoofd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Welke helm voor smal/lang hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 22:43

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe helm, ik heb nu een GPA Titium, maar die heeft een zilveren streep en ik vind dat voor dressuur toch iets te druk, dus zoek ik een andere voor in de plaats.
Het liefste wil ik een andere GPA ervoor terug, maar dat word me toch iets te duur op het moment. Een grote eis is dat de helm in het blauw verkrijgbaar moet zijn en dus geen zilveren streep (zwart/donker mag evt wel). Een Harrys horse pro plus heb ik gehad, deze knelt echter m'n oren af. Een Casco Younster vind ik 10x niks, omdat deze schuift op m'n hoofd.
Wie heeft de ultieme betaalbare tip??

gollempje

Re: Welke helm voor smal/lang hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 07:05

ik heb zelf een casco dynamite en vond deze heel anders zitten dan de youngster. hij kostte 109 euries. die goedkopere vond ik ronder op m'n hoofd en dat zat niet lekker en schoof

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:06

En die GPA met gewoon zo'n zwarte streep dan? Die heb ik ook, heb hem wel op in mn profiel bij de rijfoto's. die heb je ook int blauw Lachen. en die is 100 euries goedkoper dan die met zilveren streep dacht ik..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:39

de IRH cap heeft geloof ik dezelfde pasvorm als de GPA, maar dan een stukkie goedkoper Lachen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:14

de irh valt nog iets smaller als de gpa
geweldige cap heb hem nu al 5 jaar, helaas begint ie wat te slijten

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:24

"HH Pro Plus", ik ken iemand die hem 12 jaar heeft, en nog (bijna) als nieuw Lachen
ze heeft geen dik/groot hoofd.
Ik neem hem zelf ook, erg licht en mooi ook! Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:24

Ik heb al vanalles gehad, van paddestoel tot casco naar Pro Plus. Heb nu een kavalkade. Ik heb echt vanalles gepast, ook GPA maar dat zat niet. Bij de HH Pro Plus zaten mn oren klem, bij de kavalkade in hetzelfde model ook. Bij deze gelukkig niet.
Ik heb het type van de foto, maar zonder leer, kleur zwart en de zilveren streep is bij mij ook zwart.
Afbeelding

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:01

Ik heb vorige week een cap gekocht bij Decathlon. Ben er erg tevreden over. Het is een GPA-look-a-like, maar zonder streep. Ze hebben 'm in het zwart, blauw en grijs en kost 50 euro. Ik heb de blauwe en krijg er leuke reacties op.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:49

die kavalkade raad ik je eigenlijk ook aan. ik heb zelf ook een lang en smal hoofd en die Kalvakade's passen mij ook erg goed.
het is dat ik die streep niet wilde hebben, dus toen heb ik die HH pro gekocht, die streep viel minder op namelijk Ja

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 11:51

maar die van kavalkade hebben dezelfde pasvorm als die harrys horse pro plus toch?? die zitten mij juist niet goed, daar krijg ik schrale oortjes van Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:59

Nee, zit wel wat verschil tussen. De Harry's Horse zit mij niet goed en het oudere model Kavalkade ook niet (die was bijna gelijk aan de HH)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:11

ik heb een cap van LAS. hele fijne cap, maar of hij in het blauw verkrijgbaar is durf ik niet te zeggen.
het is ook een soort gpa look al like.
maar dan goedkoper.