verliespunten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fleuria

verliespunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 11:38

heej..

ik had afgelopen zondag 2 verliespunten gereden terwijl ik best wel goed en netjes reed..
ik had 136 en 144 punten..
nou heb ik die punten gekregen omdat mijn paard niet geschoren was...
dat zat de schrijfster hard op te vertellen in de kantine.. nu baal ik hier verschrikkelijk van..
ik zou mijn paard heel graag willen scheren alleen ze staat altijd in de wei en heeft het aan haar hart.. dus dan is het een beetje moeilijk om je paard te scheren..
nou baal ik hier zo erg van dat ik de komende tijd geen wedstrijd meer ga rijden gewoon omdat het me zo geraakt heeft.. ik kan er toch ook niks aan doen..

nou zou ik graag willen weten wat jullie hier van vinden...

Lielle

Re: verliespunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:05

ik zou mijn oordeel niet baseren op wat een schrijfster zegt, maar de jury vragen naar zijn/haar commentaar. Ik acht eerlijk gezegd de kans dat je verliespunten krijgt omdat je paard niet geschoren is, echt verwaarloosbaar klein. Er zal vast wel meer fout zijn gegaan.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-01-07 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:06

Wat een onzin, ik denk dat je gewoon beter moet rijden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:11

Ook ik zou die schrijver niet vertrouwen, een jury moet allemaal 5en en 4en geven wil je een verliespunt krijgen. Als je goed rijdt en ook al had de jury die mening dan kom je nog steeds niet aan een verliespunt.

Stond er nog iets op het protocol?
Volgende keer even naar de jury gaan en vragen waarom je 2 verliespunten hebt, want je vond zelf immers dat je goed gereden had.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:12

Super balen. Jammer dat je de jury niet meer gesproken had.
Wat stond er op je protocol?
Volgende keer beter. En ik ken heel wat paardjes die niet geschoren zijn en toch met een wedstijd meedoen. Haha!
Dus blijf proberen.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:12

Het lijkt mij ook wel raar dat je daarop afgerekend wordt. Als het de jury echt zo hoog zo zitten denk ik dat ze het wel even aan je gevraagd had of dat er op je protocol een aantekening had gestaan in de richting van "misschien beter voor je paard om hem te scheren als je de mogelijkheid hebt". Lijkt me stug dat als je paard er netjes en verzorgd uitziet en je rijdt goed dat je wordt afgerekend op zn dikke vacht.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:14

fleuria schreef:
ik had afgelopen zondag 2 verliespunten gereden terwijl ik best wel goed en netjes reed..

Dan reed je vast niet goed en netjes...

fleuria schreef:
dat zat de schrijfster hard op te vertellen in de kantine.. nu baal ik hier verschrikkelijk van..

Dat lijkt mij zeer sterk. Je kan hooguit op het onderdeel verzorging een onvoldoende hebben gekregen omdat je paard er door zijn lange wintervacht misschien onverzorgd uitzag. En dan zal er wel meer mis zijn geweest dan enkel een lange vacht (vies, niet netjes gevlochten/gewassen, kleding niet schoon en netjes etc.)

En als je op het onderdeel verzorging een onvoldoende had en je had verder echt netjes en goed gereden, dan had je echt geen verliespunten gekregen hoor. Maar ik zou zeggen: bel de jury op, dan weet je precies waar het aan lag.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:43

Ben het volledig eens met de vorige reacties: het is echt onzin dat je verliespunten hebt gekregen puur en alleen omdat je paard niet geschoren was. Natuurlijk is het heel sneu voor je dat je verliespunten gekregen hebt, maar dat zal toch echt aan de kwaliteit van je proeven gelegen hebben hoor.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:42

Echt flauwekul! Het bestaat gewoon niet dat je een verliespunt krijgt als je pony te dik in het haar zit. Dan zal er toch wel het een en ander fout zijn gegaan!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:25

Denk niet dat het eraan ligt of je paard geschoren is het gaat echt om het rijden!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:33

Laat ons eens je protocollen zien, scan ze in en plaats ze hier dan kan er serieus naar gekeken worden. Ik ben namelijk wel erg benieuwd naar het commentaar, want de reden "niet geschoren" klopt niet hoor, dat is volstrekt onmogelijk!!!

fleuria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 14:46

Lielle schreef:
ik zou mijn oordeel niet baseren op wat een schrijfster zegt, maar de jury vragen naar zijn/haar commentaar. Ik acht eerlijk gezegd de kans dat je verliespunten krijgt omdat je paard niet geschoren is, echt verwaarloosbaar klein. Er zal vast wel meer fout zijn gegaan.

ik heb deze wedstrijd in een andere kring gereden.. als ik normaal zo rijd in mijn eigen kring dan rijd ik wel hogere punten..
als je nou een 4 voor je volte 15 meter krijgt en in je eigen kring een 8 dan klopt er iets niet... en de jury was al weg anders hadden we het aan haar gevraagt;).. maar toch bedankt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:37

Nogmaals mijn vraag: Scan je protocollen even in of typ het commentaar over, dan kunnen we er misschien iets zinnigs van zeggen. Niemand krijgt namelijk verlies vanwege een dikke vacht....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:02

fleuria schreef:
ik heb deze wedstrijd in een andere kring gereden.. als ik normaal zo rijd in mijn eigen kring dan rijd ik wel hogere punten..
als je nou een 4 voor je volte 15 meter krijgt en in je eigen kring een 8 dan klopt er iets niet... en de jury was al weg anders hadden we het aan haar gevraagt;).. maar toch bedankt

Maar wie zegt dat die 8 terecht is, en niet veel te hoog? Bovendien zijn het dus twee verschillende proeven op verschillende dagen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:13

het zal vast niet goed gegaan zijn anders krijg je niet zulke punten.
ik heb eens een beroerde proef gereden, klopte van geenkanten en toen ontving ik 154.. dat had best een verliespunt waard kunnen wezen Haha!
maar dan ging ook alles mis en had ik overal terrecht 4en voor.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:19

fleuria schreef:
heej..

ik zou mijn paard heel graag willen scheren alleen ze staat altijd in de wei en heeft het aan haar hart.. dus dan is het een beetje moeilijk om je paard te scheren..
nou baal ik hier zo erg van dat ik de komende tijd geen wedstrijd meer ga rijden gewoon omdat het me zo geraakt heeft.. ik kan er toch ook niks aan doen..

nou zou ik graag willen weten wat jullie hier van vinden...

ik denk dat dat vooral het doorslaggevende was

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:41

Charos schreef:
Wat een onzin, ik denk dat je gewoon beter moet rijden.

Eeh niet zo he Knipoog Mandyy en fleurke rijden kai mooi en goed Vingers aflikken

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:46

beetje raar want als ze echt beter moet rijden haal je zowiezo al geen 8 winspunten en al helemaal niet het L2 dus dat is onzin.
als het echt vlut ging dat had ze dat zelf ook wel gemerkt maar dat had ze nu dus niet.
je moet je er niet druk om maken, er is neits aan te doen dus ga gewoon weer wedstrijden starten.
volgende keer beter Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 07:56

Tsja de ene wedstrijd is de andere niet, dat je in de ene proef een 8 haalt voor een volte is geen garantie dat je die op ene andere dag bij ene andere jury ook haalt. Er zal toch echt iets mis geweest zijn aan je proeven anders rij je geen verliespunten.
Misschien lag het niveau in deze kring gewoon hoger en viel je daarbij uit de toon ofzo.
Daarbij, als een jury uitgaat van een 5 (mag niet maar ze doen het wel) en je rijdt geen spetterende proef dan zit je al snel op een verliespunt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 08:01

tja, moet je zeggen Lachen volgens mij ligt het altijd aan een of andere andere factor dan het rijden an sich Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:42

KiWiKo schreef:
tja, moet je zeggen Lachen volgens mij ligt het altijd aan een of andere andere factor dan het rijden an sich Lachen

De lijst met smoezen wordt steeds langer... Nagelbijten / Gniffelen
Tinker, Haflinger, Fjord, Draver, te dik, vosmerrie en nu ook al een niet geschoren paard.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:12

2 keer een verliespunt, bij 2 verschillende juryleden?
Dan mag je je onderschrift wel aanpassen...

Maar zonder gekheid: 1 keer kan aan de jury liggen 2 keer achterelkaar dan moet je eens goed in de spiegel( video) kijken, dan is er echt iets mis in de basis en dat zal ook op je protocol staan!
Maar daar lees ik hier niks over terug!

Hoe was je nageeflijkheid? Stelling en buiging?

Als je alleen al die 2 punten in orde hebt, kan je eigenlijk al geen verlies meer draaien, zeker niet bij 2 verschillende jury's.
Afgaande op je fototopic zou ik zeggen: hij komt achter de teugel, kijk zelf maar:
viewtopic.php?f=145&t=702845&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Of gaat het niet over dit paardje?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:02

Ik denk niet dat het er alleen aan ligt dat je paard is niet geschoren.. Maar ik kan hier vanachter de compu weinig zeggen, ik heb je proef niet gezien.. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:17

Lijkt me heel stug hoor. Ik heb jarenlang een ongeschoren paard gestart en heb daar ook regelmatig mee gewonnen.
Mijn eigen paard staat nu dik onder de dekens maar ik ga nog een ander paard starten en dat is ook een complete teddy.
Verzorging is maar 1 puntje op het geheel.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:21

zijn er foto's gemaakt?
ik zou wel is willen zien dan of het er zo onverzorgt uitziet, vaak doe je tog wel je best om er mooi verzorgt uit te zien.
Bij ons geven ze standaart een 7 voor verzorging van het paard Tong uitsteken