Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
juleke schreef:Ik zou mijn paard ook nooit scheren als hij niet binnen kon bij regen.
Je kan hem misschien in een 'model' scheren. Dus alleen bepaalde stukken wegscheren. De benen zou ik dan vooral NIET scheren vanwege opspattend water. Een paard dat slechts beperkt geschoren is, kan in principe wel buiten staan, mits hij voldoende (waterdichte!) dekens opheeft.
de zomervacht zit al onder die wintervacht..
Intervarno schreef:Het is al best laat om te scheren. Ik zou het deze winter laten zitten. Over een paar maanden zit hij alweer in zijn zomervachtje! Volgend jaar kun je wel scheren, maar doe het dan in oktober/november
.. zoals ik
beukiej schreef:Ik zou het nu niet meer doen, je bent nu best laat (alhoewel het nu nog niet echt op winter lijkt ofzo) Maar als je je paard scheert kun je hem (vind ik) niet buiten in de zeikende regen laten staan.. dat zou ik sneu vinden.. dus ik zou hem alleen scheren als er iemand is die hem binnen laat/ kan zetten als het regent..

rakkertje13 schreef:Intervarno schreef:Het is al best laat om te scheren. Ik zou het deze winter laten zitten. Over een paar maanden zit hij alweer in zijn zomervachtje! Volgend jaar kun je wel scheren, maar doe het dan in oktober/november
Of 2x.. zoals ik
![]()
1x in oktober en nog een keer half december.
En nu groeit het ook bijna niet het is zo 'warm' nu..

Valdo schreef:bedankt voor de reacties!! ik ga nog even met mijn instructrice overleggen maar ik denk dat ik hem niet scheer.
beukiej schreef:Valdo schreef:bedankt voor de reacties!! ik ga nog even met mijn instructrice overleggen maar ik denk dat ik hem niet scheer.
ik denk dat dat wel het beste is om het deze winter maar te laten zoals het nu is.. volgens jaar gewoon eerder doen en is het gewoon goed![]()
succes er verder mee