hallo ,ik heb al een tijdje angst voor mijn eigen pony ,ik heb haar al drie jaar maar toen ik haar kocht werdt ik kort erna zwanger ,dus heb ik eigenlijk nooit echt een band met har kunnen opbouwen ,en nu is mijn jongste 1,5 jaar en wil ik gewoon erg graag een goed contact met mij eigen pony ,vaak als ik haar wil borstelen ,staat ze heel zenuwachtig alsof ze weg wil rennen ,met paal en al ,of als ik haar wil pakken gaat ze als een stier door het land en ben ik al weer zo angstig geworden dat ik har eigenlijk niet goed meer durf te borstelen ,ik heb ook nog een shet daar heb ik een geweldige band mee,ik heb mijn pony's vlakbij huis dag en nacht buiten met schuilstal ,ik verzorg ze dus zelf en ben altijd alleen met ze ,in de winter rijd ik nooit ,soms ben ik zo bang dat ik haar eigenlijk weg wil doen ,ik weet ook zeker dat het aan mij ligt ! ik neem al vaak wast rescue spray om rustiger te worden dat ze het niet zo in de gaten heeft dat ik bang ben , de laatste dagen borstel ik haar achter het hek wanneer ze eet ,ze heeft me nog nooit gebeten of geslagen !!!!ze doed wel regelmatig de oren naar achter maar ik weet nu dat ik daar niet meer op moet letten ,met rijden is wel wat schrikkerig maar ,maar eigenlijk heeft ze in al die jaren 1 keer gesteiger en ze bokt af entoe , verder vind ik haar mooi ,en een leuke pony ,alleen weet ik niet of het andersom ook zo is ,ze wil eigenlijk nooit geaaid worden ,ja ze hinnikt wel als ik kom maar dat is meer omdat het voedertijd is ,wie weet raad ????????