Wedstrijd voorberijding!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Aan welke wedstrijden doe je het meest mee?

Dressuur
11 (73%)
Springen
2 (13%)
Endurance
1 (6%)
Mennen
Geen stemmen
Cross Countrey
1 (6%)
Overig
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 15

MyOwnHorse

Wedstrijd voorberijding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 15:44

Haha! Hoi iedereen,
ik ga binnen kort een dressuurwedstrijd rijden om mijn manege te vertegenwoordigen, maar ik wil graag weten wat je moet dragen, hoe het gaat, en al dat soort tips1!

Hopelijk helpt iemand,

gr

Ezter

Re: Wedstrijd voorberijding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:48

Ik weet niet of het een officiele wedstrijd is? Met manegewedstrijden heb ik eigenlijk geen ervaring Tong uitsteken

Tip: zorg dat je er op tijd bent, zodat je rustig rond kan kijken hoe het gaat en dat je niet hoeft te haasten als er iemand uitvalt.
En zorg dat je de dag van te voren alles klaarmaakt/schoonmaakt. Laarzen poetsen, zadel hoofdstel poetsen, schoon dekje paard vast goed poetsen, witte beentjes / staart wassen, (als je al vroeg weg moet) vlechten, kortom alles waar je rustig de tijd voor wilt nemen en niet wilt vergeten. Lijstje maken van wat je mee wilt nemen vind ik altijd fijn!

MyOwnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 15:51

Ezter schreef:
Ik weet niet of het een officiele wedstrijd is? Met manegewedstrijden heb ik eigenlijk geen ervaring Tong uitsteken

Tip: zorg dat je er op tijd bent, zodat je rustig rond kan kijken hoe het gaat en dat je niet hoeft te haasten als er iemand uitvalt.
En zorg dat je de dag van te voren alles klaarmaakt/schoonmaakt. Laarzen poetsen, zadel hoofdstel poetsen, schoon dekje paard vast goed poetsen, witte beentjes / staart wassen, (als je al vroeg weg moet) vlechten, kortom alles waar je rustig de tijd voor wilt nemen en niet wilt vergeten. Lijstje maken van wat je mee wilt nemen vind ik altijd fijn!

Het is een officiele wedstrijd,en wat moet mijn paard?

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:02

Ok, dan moet je paard bij dressuur bij voorkeur gevlochten zijn, verder schoon en compleet harnachement, geen been beschermers in de proef denk daaraan.
En jijzelf in clubtenue, of anders witte/beige broek, witte blouse, zwarte/blauwe rijjas met plastron, witte handschoenen, schone zwarte laarzen, goedgekeurde cap, als je B of L rijdt evt zweep max 1 meter lang en evt spoor, net wat je normaal gebruikt.

MyOwnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:24

Ezter schreef:
Ok, dan moet je paard bij dressuur bij voorkeur gevlochten zijn, verder schoon en compleet harnachement, geen been beschermers in de proef denk daaraan.
En jijzelf in clubtenue, of anders witte/beige broek, witte blouse, zwarte/blauwe rijjas met plastron, witte handschoenen, schone zwarte laarzen, goedgekeurde cap, als je B of L rijdt evt zweep max 1 meter lang en evt spoor, net wat je normaal gebruikt.

Ik rij altijd zonder zweep, want mijn verzorgpaard reageerd op mijn zit en handen
Bloos En heb je nog tips voor het schoonmaken en vlechten? Het is een zwarte ruin dus....

MyOwnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:25

En hoelang moeten de manen ong zijn om te vlechten, ik kan het wel, maar soms is het makkelijker

dreutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:35

hai
ik doe altijd en handbreedte.dan zijn de vlechtjes niet zo lang.maar de knotten er op naaien is het mooist hoor.dan moet je nog wel ff oevenen hahahaha

MyOwnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:37

oke, nog tips voor bandages enc?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:41

gewoon je witterijbroek ,rijjasje ,cap ,laarzen ,handschoentjes ,haarnetje en witte dekje vast een dag van te voren neer leggen.
en vergeet vooral je startkaart en paspoort van je pony niet! (je zegt dat het officieel is)
verder gewoon knotjes maken, handbreedte breed is het makkelijkst om te vlechten vind ik.
verder gewoon controleren of je alles hebt ,zadel, hoofdstel, cap en rijlaarzen zijn het belangrijks Knipoog
succes Lachen

*bandages/peesbeschermers niet vergeten af te doen voor je de ring in gaat, dat mag namelijk niet om blijven!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:43

Is er niet binnekort op een manege in de buurt een wedstrijd? Eventjes op een wedstrijd terrein rondlopen, zonder wedstrijdstress kan geen kwaad. Zo kun je op je gemak eens kijken hoe anderen losrijden, hoe anderen de ring inrijden. Hoe het alles werkt met de ringmeester etc.

MyOwnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:47

Dat heb ik al eens gedaan, en moet de staart gewoon los?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:48

Denk niet dat de jury het waardeert als je met een gebandageerd paard de bak/ring binnenkomt. Voor het losrijden kun je natuurlijk wel (witte!) bandages gebruiken, maar vergeet niet om ze er op tijd weer af te halen en eventuele zweetplekken weg te poetsen. Haha! Een grote glimlach is overigens ook een belangrijk ingrediënt tijdens de wedstrijd. Oftewel: probeer te genieten, en niet al te nerveus te worden! Knipoog Veel succes!

MyOwnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:51

joy76 schreef:
Denk niet dat de jury het waardeert als je met een gebandageerd paard de bak/ring binnenkomt. Voor het losrijden kun je natuurlijk wel (witte!) bandages gebruiken, maar vergeet niet om ze er op tijd weer af te halen en eventuele zweetplekken weg te poetsen. Haha! Een grote glimlach is overigens ook een belangrijk ingrediënt tijdens de wedstrijd. Oftewel: probeer te genieten, en niet al te nerveus te worden! Knipoog Veel succes!

Dat van die bamdages wist ik al, maar is het slim om bij het losrijden te doen?

Bedankt!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:37

Wat je bij een wedstrijd moet dragen en hoe het paard getoiletteerd dient te zijn staat allemaal in de reglementen. Hier dus een slotje.