Hoi iedereen,ik ga binnen kort een dressuurwedstrijd rijden om mijn manege te vertegenwoordigen, maar ik wil graag weten wat je moet dragen, hoe het gaat, en al dat soort tips1!
Hopelijk helpt iemand,
gr
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Hoi iedereen,
Ezter schreef:Ik weet niet of het een officiele wedstrijd is? Met manegewedstrijden heb ik eigenlijk geen ervaring![]()
Tip: zorg dat je er op tijd bent, zodat je rustig rond kan kijken hoe het gaat en dat je niet hoeft te haasten als er iemand uitvalt.
En zorg dat je de dag van te voren alles klaarmaakt/schoonmaakt. Laarzen poetsen, zadel hoofdstel poetsen, schoon dekje paard vast goed poetsen, witte beentjes / staart wassen, (als je al vroeg weg moet) vlechten, kortom alles waar je rustig de tijd voor wilt nemen en niet wilt vergeten. Lijstje maken van wat je mee wilt nemen vind ik altijd fijn!
Ezter schreef:Ok, dan moet je paard bij dressuur bij voorkeur gevlochten zijn, verder schoon en compleet harnachement, geen been beschermers in de proef denk daaraan.
En jijzelf in clubtenue, of anders witte/beige broek, witte blouse, zwarte/blauwe rijjas met plastron, witte handschoenen, schone zwarte laarzen, goedgekeurde cap, als je B of L rijdt evt zweep max 1 meter lang en evt spoor, net wat je normaal gebruikt.
En heb je nog tips voor het schoonmaken en vlechten? Het is een zwarte ruin dus.... 

Een grote glimlach is overigens ook een belangrijk ingrediënt tijdens de wedstrijd. Oftewel: probeer te genieten, en niet al te nerveus te worden!
Veel succes! joy76 schreef:Denk niet dat de jury het waardeert als je met een gebandageerd paard de bak/ring binnenkomt. Voor het losrijden kun je natuurlijk wel (witte!) bandages gebruiken, maar vergeet niet om ze er op tijd weer af te halen en eventuele zweetplekken weg te poetsen.Een grote glimlach is overigens ook een belangrijk ingrediënt tijdens de wedstrijd. Oftewel: probeer te genieten, en niet al te nerveus te worden!
Veel succes!