Kleine pony, te grote ruiter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jordy_

Kleine pony, te grote ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 13:08

OKee ik beguin direct maar

Ik rij op een pony van 1.30,5, en zelf word ik eigenlijk te groot voor hem, maar k heb nog geen opvolgende wedsrijd pony, dus rij ik verder gewoon wedstrijden op hem, er zal binnenkort wel een andere pony komen, maar ik had eerst gewooon lange benen, en nu ook een lang bovelichaam te opzichte van hem, en nu ziet het er dus eigenlijk niet helemaal mooi meer uit, maar straffen de jury's daar ook op af?
Want het totaal plaatje is niet echt super, maar hjij rijd zijn oefeningen wel goed, en ook lekker nageeflijk!! Hij is wel moeilijk te rijden, en een klein meisje zo er niet zomaar mee weg kunnen rijden, ook acceteerd hij niet snel anderen op zn rug, dus dan blijft er weinig over, ik ben de enigste die hem ooit heeft gereden, en heb hem dus ook zelf ook ingereden. Dus word daar op afgestraft?

Joyce_

Re: Kleine pony, te grote ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:53

Voor verzorging van het geheel zal je waarschijnlijk lagere punten krijgen. Misschien voor houding en zit ook, omdat dat natuurlijk ook niet geweldig kan zijn op een te kleine pony Lachen
Maar, als je dat kan compenseren met je proef, kun je alsnog goede punten halen!
Dat hij onder iemand anders niet te rijden is, heeft de jury verder weinig mee te maken hihi, als het goed is houden ze daar geen rekening mee Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:55

Waarom rijd je er nog wedstrijden mee? Wil je verder komen met deze pony?
Het plaatje zal er misschien niet zo leuk uitzien, maar daar mag de jury niet over oordelen. Officieel niet althans. Je hoort echter weleens vaker dat een jury minder punten geeft omdat het ras niet dat ras is wat hij graag in de ring wil zien, dus als jij met je pony geen combi vormen in de ogen van de jury, zul je daar ook minder punten voor krijgen.

Het blijft een jurysport....

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:00

Een deel van de punten bij dressuur zijn gebaseerd op het plaatje, het beeld dat je toont in de ring. En dat wordt (in mijn ogen) ernstig verstoord door een veel te grote ruiter. Dus ja, je zal het merken. Het laatste jaar met mijn C pony was ik ook vrij lang, en ik kreeg er regelmatig opmerkingen over. En als je evengoed rijdt als een combinatie die wel 'past' zullen zijn waarschijnlijk boven je staan.

Ik vraag me wel af waarom je er wedstrijden op wilt rijden? Ik kan het me voorstellen als je hem daarna wil verkopen en de pony heeft nog geen klassering, maar anders zou ik er toch nog eens een nachtje over slapen. Ik weet niet hoe erg het is, maar als je echt flink groot bent zal je toch wel wat commentaar krijgen hoor. En je rijdt toch voor de lol neem ik aan..

Hoe dan ook veel succes met rijden/wedstrijden

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:02

Jury kijkt zeker naar hoe het eruit ziet. Op een te kleine pony rijden is ook niet bevordelijk voor je zit.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:27

Ik heb met mijn 1.70 ook op een pony van 1.35 wedstrijden gereden tot kort geleden. Lachen
Ik was ook te lang, maar had nog geen andere pony. Nu heb ik mijn Epony en ben ik met die Cpony gestopt..
Maar als je echt véél te lang bent, moet je het niet doen denk ik..

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 10:43

Jhaa .. Dat dacht ik al.. Boos!
Nou wel heel jammer, ik rijd nog een paar wedstrijden en dan stop ik met wedstrijden rijden, en dan word het bosritjes, sprongetje, en dat soort dingen, dan komt er weer een nieuwe wedstrijd pony,,
Allemaal bedankt voor de reactie's!!

Danielle

mariskavdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:54

mijn zusje is ook te groot voor haar a/b pony's bij sommige jury's word ze er egt op aangerekent dat ze te groot is ... laatst kreeg ze dus op verzorging een 6 houding en zit 4 en de rest allemaal een punt lager... heel flauw.. terwijl ze bij andere jury's die daar niet egt naar kijken tussen de 186 en 196 haalt...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:53

hoe groot ben je zelf dan?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:00

ik ben 1,83 en heb wedstrijden gereden op een pony van 1,48 wordt wel degelijk puntenmindering gegeven ook omdat ik met een pony tuen de paarden rij. mn vriendin rijd ook met een pony tusen de paarden en als ze een hele nette proef heeft gereden krijgt ze vaak minder punten dna iemand waarbij het paard steeds schrikt en de ring uitspringt. heb wel mer voorbeelden. ben uiteindelijk wel gestopt vanwege mn pony(ze werd wat ouder) heb ondertuen al een paard.

Madje_Rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:16

Ik weet wat je bedoeld. Ik ben van mezelf ook erg lang. En ik had een levelings pony op de manege. Daar pas ik nu al een half jaar niet meer op. Dat vindt ik erg jammer. Ik pas nu alleen nog op paarden en grote pony's. Maar dat vindt ik gewoon saai. Want die kleine was lekker snel en bokte wel eens. Die paarden zijn wat slomer en braaf. Daar beleef je dus helemaal geen plezier aan. In mijn dromen denk ik nog vaak aan die tijd dat ik op hem reed. Crossen door de bossen, springen over hindernisdingen. Ach ja nu heb ik ook Amber. Ze is echt een schatje. Maar ik mis die kleine pony nog wel.

Groetjes Maddie Bloos Vriendjes zijn?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:45

dieselmilan schreef:
Voor verzorging van het geheel zal je waarschijnlijk lagere punten krijgen. Misschien voor houding en zit ook, omdat dat natuurlijk ook niet geweldig kan zijn op een te kleine pony

Ehm, dat is echt precies wat ik aan het begin van dit topic zei? Clown

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:39

Ik zie geen dieselmilan die in dit topic gereageerd heeft hoor Myukii

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:51

Nou, ze was er toch echt, haal dat niet zomaar ergens vandaan Clown

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:55

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:28

Moet ik eerst eventjes een nieuwe foto maken, want de rijfoto's zijn nog van de tijd dat ik goed op mijn schatje paste!!