Hoi Mijn paardje valanda is superbraaf buiten in het bos. Beetje kijkerig soms, maar zal niet gauw iets geks doen. Behalve bij verkeer wat van achterop komt. Vanochtend ben ik ook weer zo geschrokken en heel veel geluk gehad dat er geen ongelukken gebeurd zijn.
We waren net lekker aan het rijden. Eerste stuk (500 m) moet ik helaas over de weg eerst een smalle (net plaats om met een auto te passeren) en dan vervolgens een stukje 80 weg met brede berm en dan breed fietspad.
Auto's die van vorenkomen zijjn geen probleem, beetje rillerig maar verder niets geks. Tot we een 80 weg met een brede berm en een breed fietspad opkomen. Daar moet ik 100 m langs en dan kan ik het bos in.
Eerst een auto langs voren, geen probleem, kijkt niet eens op. MAar toen kwam er weer zo'n k... auto van achteren. Valanda schrikt en raced er weer tussen uit. Ze duwde eerst Fedde (friezenvriendje) aan de kant en sprintte toen over de weg weg. (Vanaf het fietspad). Na een meter of 10 had ik haar wel weer terug, en ik was blijven zitten enzo. Maar ik heb er inmiddels toch flink de bibbers in. Ik ben altijd maar weer blij dat er tot nu toe geen overig verkeer is aangekomen, want dan denk ik dat ik echt een probleem heb.
Ik wordt er inmiddels zelf zenuwachtig van. Zodra ik aan de weg denk en aan auto's dan wordt ik buik pijnig. Alleen durf ik nu nog steeds niet weg, aangezien ze ook niet bij een paardenvriendje wat voor of naast loopt blijft. Ze denkt alleen maar wegwezen hier. Ik weet dat dat niet handig is. dat ik het overbreng enzo, maar voorlopig ben ik daar nog niet mee geholpen.
Wie kan mij helpen?? Alle tips welkom
groetjes Kim