Bang!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dreamwork

Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 17:23

haay . , ik Gaa over een weekje of 2 , op wedstrijd met mijn pony ( 4 Jaar oud) hij is nog NOOIT op een anderen stal geweest !!
ik heb er wel een paar x mee in de bossen gereden , ( want hij werd altijd in gespannen ) ! en daar was hij altijd braaf!!
maar Jaa nu Gaa ik op wedstrijd !! allemaal zenuwen , maar ja , ik ben Bang dat ik er dan af val ! of hij schrikt steeds weg !!

Nou wat zouden julie doen !!

Nou bedankt ,
Dreamwork Pling

liefiej

Re: Bang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:25

ik zou me niet zoveel zorgen maken Knipoog
gewoon lekker ontspannen rijden, super spannend zo'n eerste keer natuurlijk, maar meestal als je rijd, ebt dat wel weg, misschien een ideetje, om gewoon eens naar een wedstrijd te gaan, zonder zelf te rijden, maar om je pony te laten wennen ( btw, ABN praten)

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:26

Ik zou er gewoon voor gaan, je pony rustig aan de omgeving de laten wennen en goed belonen d.m.v. klopjes Ja succes!

love_fylkir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:07

Sjadron013 schreef:
Ik zou er gewoon voor gaan, je pony rustig aan de omgeving de laten wennen en goed belonen d.m.v. klopjes Ja succes!

gewoon proberen lekker ontspannen en het is toch de eerste keer dus maakt het uit toch als alles maar goed gaat en het is voor de lol

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:23

Je kunt als voorbereiding voor die wedstrijd een keertje als oefening naar een andere stal rijden en daar een uurtje rijden, zodat je iig weet hoe hij reageert in een vreemde omgeving. Want als er op dat moment ook nog wedstrijdstress van jou bij komt kijken is dat weer een extra spanning op zo'n dag.

Wat er ook gebeurt, zorg dat het een positieve ervaring voor je paard wordt...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:27

Cassidy schreef:
Je kunt als voorbereiding voor die wedstrijd een keertje als oefening naar een andere stal rijden en daar een uurtje rijden, zodat je iig weet hoe hij reageert in een vreemde omgeving. Want als er op dat moment ook nog wedstrijdstress van jou bij komt kijken is dat weer een extra spanning op zo'n dag.

Wat er ook gebeurt, zorg dat het een positieve ervaring voor je paard wordt...

hier sluit ik me volledig bij aan ga eerst eens een dagje met je paardje naar een manege of evenement wees zelf niet al te zenuwachtig probeer in ieder geval want dat voelt de pony ook zeker
en ach dan valt je er een keer af wat dan nog ? gebeurt iedereen weleens

succes

Paardluister

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:07

Zorg er ten eerste voor dat jezelf rustig bent, dat scheeld al de helft! Knipoog

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:37

het is al een tijdje geleden dat je je topic geplaatst hebt, dus heb je de wedstrijd al gereden? Zo ja, hoe is dat gegaan??

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:37

ontspannen! Als jij gespannen en bang bent voelt je paardje dat! Dus: gaat hij zich ook spannen etc. en word alles vanzelf enger.. Als jij je nu probeerd te ontspannen gaat het waarschijnlijk al heel wat makkelijker.. je kunt hem ook wat afleiden van al die dingen door tegen je paardje te praten/aaien/belonen etc.
succes op je wedstrijd!

chuky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:53

zelf rustig en ontspannen blijven is het belangrijkste!!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:11

Ga niet rijden om te winnen en ik zou er deze keer dus ook niet te veel van verwachten eerlijk gezegd, Probeer er gewoon voor te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren. Dit is allemaal nieuw voor hem en daar went hij wel aan, maar zorg er dus idd voor dat hij niet dadelijk op wedstrijd gaan gaat combineren met eventuele negatieve ervaringen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:13

meestal zijn paarden voor het eerst op vreemd terrein superbraaf Haha!

zijn ze onder de indruk, wat onzeker en leggen hun lot in jouw handen als het ware.......

zou me niet druk maken Lachen

gunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:40

op wedstrijd vinden ze het vaak super leuk met andere verschillende paarden is mijn bevinding in ieder geval.mmar niet te zenuwachtig zijn dat voelen ze namelijk wel heel goed aan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:54

KiWiKo schreef:
meestal zijn paarden voor het eerst op vreemd terrein superbraaf Haha!

zijn ze onder de indruk, wat onzeker en leggen hun lot in jouw handen als het ware.......

zou me niet druk maken Lachen

Inderdaad... De eerste keer op vreemd terrein was ik zó zenuwachtig, maar mijn pony gedroeg zich echt super. Keertje hinnikken en laten zien dat hij er ook is, maar hij liet zich zo braaf rondsturen Lovers

Dat is thuis nog wel is anders Haha!

jeff_adje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:10

Je niet zo druk proberen te maken Knipoog misschien iets eerder vertrekken zdat je paard de tijd heeft om alles te verkennen Knipoog