Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
germie schreef:Met die nieuwe proeven is het startsignaal niet zo duidelijk meer.
Geven jullie aan bij de jury wanneer jullie beginnen? Ik steek altijd even m'n hand op en kijk even naar de jury.
Hoe ervaart een jury dit? Heeft die liever een ruiter die zomaar begint, of krijgen ze meestal wel een teken?
Ik spreek met de voorlezer altijd af dat ik het teken geef, vind ik prettiger.
LiSSy schreef:ik neem aan dat germie dat wel begrijpt... het gaat haar er juist om dat je in die 45 seconden nog best een rondje kan rijden en dat je jury dat wel eens verwart met het beginnen van de proef.

genoeg voor dat de jury wel hoort dat we zijn begonnen
En dan is luidruchtig, ook echt luidruchting 

Cinzano schreef:Officieel: als de jury het startsein geeft dient binnen 45 sec. begonnen te worden met de proef.
Indien de ruiter de beginletter (A) passeert nadat het startteken is gegeven wordt de proef als gestart ervaren! Dan alsnog een volte gaan rijden wordt gezien als een vergissing en levert je dus een -2 op
Om dus op je vraag terug te komen, nee jij hoeft de jury geen teken te geven indien je begint, dat spreekt voorzich indien je na het startsein de A passeert.
Zoals hierboven ook al vermeld, niet jij maar de jury geeft een startsein
milou_darby schreef:Als de jury mij een seinte geeft start ik zo snel mogelijk. Meestal horen ze toch wel als de voorlezer begint te lezen??
En anders zien ze vanzelf wel waarneer je begint. Stel dat ze dénken dat je begonnen bent en je maakt een volte, dan wachten ze toch nog even een rondje met commentaar opschrijven?
mienetje schreef:Dat is heel erg vervelend voor de jury.. Stel dat iedereen nog even dat rondje moet maken!! Ook heel verwarrend.. Misschien hadden ze het punt al op geschreven, en bleek dat je nog niet begonnen bent..
Zo'n jury zit daar normaal gesproken al lang genoeg, en als iedereen ook nog eens een extra rondje maakt, is dat echt heel erg vervelend!!