Mag ik balen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

Mag ik balen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 12:25

Hallo,

Gister weer wedstrijd gehad. Ging weer goed maar mn punten zijn er nooit naar.
Dit is nou alweer de zoveelste wedstrijd maar ik haal gewoon mn punten niet meer.
Ik heb het al een paar keer gefilmd om te kijken wat er nou precies fout ging maar ik vond het prima gaan. Ik baal gewoon verschrikkelijk. Ik ben na 1.5 jaar geen wedstrijden meer gereden te hebben weer begonnen op hetzelfde paard en het gaat nog beter als vroeger. Alleen ik heb nog geen winstpunt gehaald en naar mijn gevoel gaat het super. Echt elke keer als ik mn coupon ophaal heb ik elke keer weer die teleurstelling, ga elke keer weer met rotgevoel naar huis.
Terwijl het voor mij na mn proef altijd voor mn gevoel goed is gegaan.
Wie kent dit ook? Ik weet niet of dit hier goed staat maar moest het gewoon even kwijt.
Ik baal echt verschrikkelijk want er is voor mij geen lol meer aan.

Zesiram

Re: Mag ik balen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:30

Het is vervelend als je voor je gevoel lekker gereden hebt, maar de punten tegenvallen. Als dit vaak gebeurt ( of uit jouw woorden begrijp ik, heel vaak ), dan moet je denk ik toch eens bij jezelf te rade gaan waar dat aan ligt. Er staat hoop ik wel commentaar op je coupon, daar kan je natuurlijk sowieso mee aan de slag. Als je je proef hebt opgenomen, dan zou ik je coupon erbij houden als je gaat kijken. Dan kan je precies zien op welke onderdelen je punten hebt laten liggen. En bespreek dat met je instructeur. SOms kan iets heel goed voelen, maar is het beeld net niet voldoende. Dan kan je best al een heel eind in de goede richting zitten, maar moet het gewoon nog iets beter om je punten te kunnen rijden.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:31

ik ken dit ook, de laatste keer ging het op zijn best, ben al aardig wat wedstrijden ver maar winstpunt is er nog niet in, ik weet wel dat het bij lange na nog niet perfect is maar voor de b vind ik het al behoorlijk goed, nu ging het het beste en kom ik thuis met 166 punten :S echt soms snap iik het gewoon niet meer.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:33

Misschien kan je toch eens proberen aan de jury te vragen wat er nou precies niet goed was.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:40

Vraag het eens een keer naar aan een 'prof'. Bijv. de jury inderdaad.
Als je de punten niet haalt moet er iets zijn wat gewoon minder is aan de manier van rijden.
En ik denk dat je ook moet onthouden dat je het doet voor de lol (neem ik aan?)
Maar ik begrijp best dat je baalt hoor Ja

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:35

moi89 schreef:
Hallo,

Gister weer wedstrijd gehad. Ging weer goed maar mn punten zijn er nooit naar.
Dit is nou alweer de zoveelste wedstrijd maar ik haal gewoon mn punten niet meer.Ik heb het al een paar keer gefilmd om te kijken wat er nou precies fout ging maar ik vond het prima gaan. Ik baal gewoon verschrikkelijk. Ik ben na 1.5 jaar geen wedstrijden meer gereden te hebben weer begonnen op hetzelfde paard en het gaat nog beter als vroeger. Alleen ik heb nog geen winstpunt gehaald en naar mijn gevoel gaat het super. Echt elke keer als ik mn coupon ophaal heb ik elke keer weer die teleurstelling, ga elke keer weer met rotgevoel naar huis.
Terwijl het voor mij na mn proef altijd voor mn gevoel goed is gegaan.
Wie kent dit ook? Ik weet niet of dit hier goed staat maar moest het gewoon even kwijt.
Ik baal echt verschrikkelijk want er is voor mij geen lol meer aan.

Ik snap dat je baalt als het telkens tegenvalt, maar als dat iedere keer zo is ben je misschien wel te snel tevreden zelf? Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar ik neem aan dat je al die keren toch ook wel verschillende jury's hebt gehad, als die het allemaal geen winstpunt waard vonden valt er waarschijnlijk nog een heleboel te verbeteren. Gewoon dooroefenen en goed les nemen, dan komen je punten ook wel!

Willemientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:51

Ik denk inderdaad ook dat je je eens af moet vragen of het wel echt zo goed gaat als jij denkt. Een jury kan er een keer naast zitten maar echt niet elke keer er klopt dan toch waarschijnlijk iets niet. Vraag eens een ander naar zijn mening, bijvoorbeeld je instructeur, de jury of gewoon iemand van de vereninging. Hier kun je alleen maar van leren...
Succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:55

Vraag eens of je instructeur meegaat om te kijken, of als die dat niet wil, maak een videoopname en bespreek dat achteraf. Wat je ook kunt doen is een filmpje op HAW zetten bijv., op Bokt krijg je wel commentaar Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:55

ik denk dat je gewoon met het commetaar op de coupon aan de slag moet gaan.
Het gaat echt nog niet goed als zoveel jury's er hetzelfde over denken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:56

Als het een enkele keer is, heb je gewoon een niet zo leule jurt getroffen.

Is het elke keer, is er toch iets aan je rijden dat niet WP waardig is.

Vraag eens of je instructrice kritisch meekijkt.
Of vraag het eens aan de jury, zodat je er van kunt leren Lachen

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:17

Ik snap ook dat je baalt, ik weet nog wel dat ik mijn eerste wedstrijd had. En dat er toen presies een hele strenge jury was. Ik had toen 147 en 148 (nog met de oude punten) toen had ik ook gelijk zo iets van ......Hmm heft het wel zin Tong uitsteken

Toen reed ik mijn 2e wedstrijd en toen had ik 2 winst Haha!

Maar tegen woordig gaan me punten ook iets achter uit terwijl het voor mijn gevoel goed gaat.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:03

Ja

Als je het filmpje op bokt zet krijg je inderdaad genóég commentaar!

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:31

heej

dat is wel balen maar soms kan het paard gewoon niet verder of sow ( ik weet niet hoe hoog je start ) maar als het volgen jezelf goed gaat moet je blij zijn anders is er egt geen lol meer aan te beleven

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 22:30

Ik heb nu 5 wedstrijden gehad. 2x 178. 1 x168 en 172 en 170. Ik rij in de L1. IK heb wel lol in het rijden hoor, alleen is zo balen elke keer. Het is ook wel zo dat ik als ik een proef moet rijden verkramp en dan pakt het paard alles vast en kan ik niet meer zoveel met haar. Iemand tips hoe ik dit kan veranderen? Ik heb ook al heb ik geen wedstrijd, altijd als ik proef oefen thuis verkramp ik. Moet ik vaker mijn dressuurproef rijden? zodat ik leer alles op volgorde te doen. Tips iemand?

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:47

Misschien dat je je proef eens op kunt nemen. Dan kan je met de coupon ernaast kijken wat de jury bedoeld en zien of je gevoel wel klopt met de realiteit. Het kan er natuurlijk voor het oog anders uitzien dan dat het voelt!
Gewoon doorgaan en goed het commentaar lezen en proberen te oefenen dan komt het vast wel goed.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:30

Ik had dit met mijn vorige pony. Ja Toen ben ik 3 maanden gestopt om lekker met hem te trainen en ipv een wedstrijd een buitenrit te maken.. Klinkt wat raar, maar bij ons was de spanning in de training er ook minder af. Anders baalde ik als een stekker als hij die dag niet goed wijkte, omdat ik dat weekend wedstrijd had, maar toen dacht ik gewoon; morgen beter.
Het hielp, na die wedstrijdstop zijn we weer begonnen en reed ik weer winstpunten. Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:00

Wat vervelend.
Misschien een keer je proef opnemen en je coupon erbij nemen, met het commentaar wat de jury heeft gegeven?
Zie je zelf ook wat je verkeerd doet Ja
Succes ermee! Lachen

Plona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:04

Ik heb precies hetzelfde. Alles wat goed gaat op wedstrijd gaat ook echt goed zijn 7's maar ja de rest gaat niet en is 5-en of lager :S . Ik heb hulp van 2 instructeurs op de club en dan nog 1 privé instructrice en dat helpt een beetje het bouwt op en inzinkingen horen erbij. Ik leg me er nu steeds meer bij neer want bij ons rijden er 40 ruiters bij selectie in de D - B dus dan denk je van ja de jury heeft het er toch zwaar aan en kan moeilijk iedereen een winstpunt geven (ze rijden nl. allemaal zeer goed).

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:50

Ik denk dat ik er een maandje uit ga. Ik rij februari geen wedstrijden zodat de druk er een beetje af is. En gewoon goed trainen. Probeer ik het in maart wel weer.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:03

Zoals je nu aangeeft weet je dus zelf ook al wat er neit helemaal goed gaat. als jij verkrampt en je paard niet meer lekker te rijden is kom je tegenwoordig niet meer mee in de L1. Je kan wel 1,5 jaar gestopt zijn maar het nieveau is toch wel wat meegegroeid.
Neem eens een keer een les van een andere instructeur. Soms werpt dat een heel nieuw licht op je rijden en kan je weer een stap vooruit. voerleg dat natuurlijk met je huidige instructeur. heb je priveles?

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 09:57

Afgelopen zaterdag gereden. Ging wel lekker en had eindelijk winstpunt 183 punten en net buiten de prijzen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:05

Gefeliciteerd!
Hopelijk kan je dit vasthouden!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:24

je kan ook anders een antal keren HC startten zit er ook geen druk op en anders stop je toch met wedstrijden het gaat toch om het plezier dat je hebt ?