Paard scheren, scheerapparaat huren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gratchen

Paard scheren, scheerapparaat huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 11:05

Hi,

Ik ga beginnen met het zadelmak maken van mijn paardje. Hij komt echter net van de wei af en is dus een grote teddybeer. Hoewel ik mijn paarden normaal nooit scheer, wil ik deze wel scheren.
Mijn vraag is dus: weten jullie een plek waar ik een scheerapparaat kan huren of weten jullie iemand in de omg. van Nijmegen die wil komen scheren?

Alvast bedankt!
Gratchen

Buckje

Re: Paard scheren, scheerapparaat huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:21

Bij Divoza kun je een scheer apparaat huren. Ik dacht dat dit 25 euro is voor een hele dag.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:16

Hypo Sport in Wijchen verhuurt ook een scheerapparaat. Heel fijn ding, heb ik de mijne ook mee geschoren.
Maar ik zou nu niet meer gaan scheren eigenlijk, dan kom je met de zomervacht in de knoei...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:36

Bij divoza is het inderdaad 20 euro en 50 euro borg dacht ik.

gratchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 11:21

lausan schreef:
Hypo Sport in Wijchen verhuurt ook een scheerapparaat. Heel fijn ding, heb ik de mijne ook mee geschoren.
Maar ik zou nu niet meer gaan scheren eigenlijk, dan kom je met de zomervacht in de knoei...

Ah, erg relaxed. Dan voor alle info.

Hmmm, zou ik zo snel al met de zomervacht in de knoei komen? Ik hoorde nog wel mensen die nu voor de 2e keer gaan scheren. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat een andere optie is, aangezien ik bang ben dat hij anders iedere keer behoorlijk nat staat.

iemand ideeen?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:23

Lastig lastig. Haha!

Bij GZ diensten, kan je een topic neer zetten. Veel mensen willen wel komen scheren. Lachen

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:16

Geen dank Lachen Ik heb mijn piny 1x in januari nog geschoren, maar toen kwam ze echt heel lelijk in haar zomervacht te zitten. HEt verharen ging ook niet zo makkelijk. Het verschilt natuurlijk per paard, maar ik doe het niet meer.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:39

Ik zou hem ook niet meer scheren.... vooral omdat je het paard zadelmak gaat maken..... hij zal nemlijk een stuk frisser zijn als hij geschoren is.... mocht je hem toch willen scheren, bij de divoza hebben ze iig een goede Knipoog

gratchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 08:40

Ik geloof inderdaad dat ik het scheren maar laat zitten (helemaal als het zo warm blijft, dan schiet hij toch zo in zijn zomervacht). Ik ben hem nu aan het longeren en het valt wel mee met hoe nat hij dan vervolgens is. Ik heb er inmiddels gewoon een 0 grams regendeken overheen en dat gaat prima.
Ik ben al niet zo'n fan van scheren, helemaal omdat het een zwart paard is en hij dan zo dof wordt in de zomer.
Bedankt voor alle tips...