Jullie ervaringen met buikflap-dekens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes75

Jullie ervaringen met buikflap-dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:03

Mijn paard is helemaal geschoren en nu het weer overal uitverkoop is, denk ik er over om een deken met buikflap aan te schaffen. Weatherbeeta heeft hele mooie dekens met buikflap. Ik heb alleen geen ervaring met buikflap-dekens, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe strak zit zo'n flap onder de buik en kunnen de benen er niet in komen met het rollen? Brand maar los Knipoog !!

benangelique

Re: Jullie ervaringen met buikflap-dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:06

flappen zitten goed. noob ligt graag in zijn stal (of buiten in het zonnetje, speelt ie 'dood') en is er nog nooit in verstrikt geraakt. het scheelt erg veel in de buikbeharing, maar dan zit je nog met het probleem 'nek'. Noob staat daar geen deken toe...

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:10

Nou, als het zelfs veilig is bij een paard wat "dood" kan spelen, dan kan ik wellicht de gok wel wagen Haha! .Heb je de weatherbeeta?
Laatst bijgewerkt door Agnes75 op 06-01-07 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:12

hij speelt dan echt 'dood'. gaat ie languit in het zonnetje liggen (als die er is) en reageert niet op geroep of gefluit.
De eerste keren dat hij dat deed dacht ik echt dat hij was neergestort in het land!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:14

HAHAHAHa, geweldig! Kun je trouwens nog ergens wat verstellen aan die flappen? Of zitten ze er gewoon in 1 maat onder?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:12

Mijn paard heeft deze winter voor het eerst een WB met buikflap (de fusion) op.

Hij bevalt erg goed. Hij heeft nu ook geen langere haren meer onder zijn buik.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:17

Ik heb inderdad ook Weatherbeeta Fusion op met buikflap, ik vind het zelf een erg fijn idee dat dat gevoelige gedeelte van het paard ook bedekt is Lachen

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:39

ik heb ook een deken met buikflap ik heb deze laten maken bij ingrid van Berlo niet voor de haren maar voor mijn schimmel nu blijft zijn buik mooi schoon als hij in destal ligt is wel zo makkelijk als je hem gewassen hebt en je moet op wedstrijd.
met losgooien in de bak of op de wei nooit geen problemen gehad.

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:45

ik had er ook een voor mn shet egt ideaal, allen mij shet is een ruin en die presteerde het nog wel eens om in de flap te plassen.. de flap zat niet te los maar hoe hij het voor elkaar kreeg weet ik niet maar vaak was de hele flap nat en heb het hem ook 1x zien doen. dus voor mij maar weer gewoone dekens.