Maten Derby en Petrie, komen deze overeen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Maten Derby en Petrie, komen deze overeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:27

Ik wil graag de overstap maken van rubberen naar leren laarzen. Nou ben ik vandaag naar een ruitersportzaak geweest waar ze alleen het merk Derby verkopen. Ik had hier de maten 39-51-40.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een paar mooie tweedehandse en heb een paar Petries gevonden met mijn maten, alleen de kuitmaat is 1 cm kleiner. Vallen de Petries groter/kleiner dan Derby?

En welke manieren zijn er om de kuitmaat evt. groter te maken en hoeveel kost dit dan ongeveer? (oprekken, elastiek, rits?)

Ezmee

Re: Maten Derby en Petrie, komen deze overeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:19

Ik zou voor de petrie's gaan. Ik vindt dat je beide niet kunt vergelijken(mening) maar ze kunnen de laars oprekken en rits.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:11

ik heb vroeger altijd petrie's gehad maar deze liepen bij mij erg uit had maat 38 maar na een jaar waren ze veels te groot geworden. ook vind ik de petrie's t hard ik heb nu de derby's soft jumper en ben er erg tevreden over.ik heb de derby's wel een halve maat kleiner genomen dan mijn gewone schoen maat en 2 cm hoger dan mijn petrie's omdat ze nog erg gingen in zakken ze zitten nu perfect..maar ik denk dat je die maten niet kunt vergelijken denk dat het ook aan het model laars ligt...ik zou gewoon een keer gaan passen...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:04

Ik vind mijn petries super fijn, ze zijn zeker aan te raden!

Ik heb geen ervaring met derby Lachen

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:55

petrie is echt aan te raden! Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:58

kan je niet in een andere ruiterwinkel in de buurt, de petrie maat opmeten?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:40

Het is logisch dat je de meeste reacties krijgt over Petrie.. dat is immers het meest verkochte merk in ons land. Je zult hier op Bokt.nl namelijk over dit merk ook de meeste negatieve reacties vinden... ook weer omdat er in verhouding meer laarzen Petrie in Nederland rondrijden dan in dit geval Derby.

De maten zijn niet vergelijkbaar omdat beide fabrikanten een ander systeem hanteren. Je zult gewoon naar een ruitersportzaak toe moeten gaan waar ze je goed kunnen helpen en antwoord kunnen geven op je vragen.

Samen met een deskundige verkoper, kies je dan de voor de beste optie.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:00

ik zou de petrie's nemen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:20

Citaat:
Het is logisch dat je de meeste reacties krijgt over Petrie.. dat is immers het meest verkochte merk in ons land. Je zult hier op Bokt.nl namelijk over dit merk ook de meeste negatieve reacties vinden... ook weer omdat er in verhouding meer laarzen Petrie in Nederland rondrijden dan in dit geval Derby.

De maten zijn niet vergelijkbaar omdat beide fabrikanten een ander systeem hanteren. Je zult gewoon naar een ruitersportzaak toe moeten gaan waar ze je goed kunnen helpen en antwoord kunnen geven op je vragen.

Samen met een deskundige verkoper, kies je dan de voor de beste optie

ik kan er niets aan toevoegen!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 20:19

Ik heb allang nieuwe laarzen, bedankt voor jullie reacties!