Laarzen van Rectiligne > Ervaringen + Vraag.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Laarzen van Rectiligne > Ervaringen + Vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:07

Er zijn vast al wel topic's over Rectiligne laarzen, maar ik heb specifieke vragen.
En ik ben benieuwd naar ervaringen van bokkers.

Het gaat om deze laars. *klik.

Het is dus een springlaars. Nou spring ik dus nooit. Clown
Maar ik zoek een dressuurlaars, met veter. Dan komen we dus aan bij vraag 1.
Wat voor verschil zit er tussen een springlaars en een dressuurlaars?
Zou ik met deze laars gewoon de dressuur in kunnen?

En dan punt 2. Hoe vallen de rectiligne laarzen? Normaal zoals Petri/Cavallo?
Heb er namelijk nog nóóit van gehoort, dit merk niet. Nagelbijten / Gniffelen

Alvast bedankt.

[En ohja, kun je bij rijlaarzen.nl online bestellen? Ik kan het nergens vinden.]

Anoniem

Re: Laarzen van Rectiligne > Ervaringen + Vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:53

Ik heb ook laarzen van Rectiligne, model palm beach. Is ook een springlaars, maar ik spring eigenlijk nooit, gebruik ze gewoon voor dressuur. Ik denk dat je met deze laars ook prima kunt dressuren! Enneh.. online bestellen, wil je ze niet eerst passen dan? Volgens mij kun je ze ook niet online bestellen.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:55

Ik rijd ook dressuur met springlaarzen. Ik vind persoonlijk laarzen met rits erg makkelijk. Het is een keer wat anders in de dressuurring!! Ik vind rectiligne een goed merk. Ik ben er erg tevreden over.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 14:05

mlvanmelle schreef:
Ik heb ook laarzen van Rectiligne, model palm beach. Is ook een springlaars, maar ik spring eigenlijk nooit, gebruik ze gewoon voor dressuur. Ik denk dat je met deze laars ook prima kunt dressuren! Enneh.. online bestellen, wil je ze niet eerst passen dan? Volgens mij kun je ze ook niet online bestellen.

Haha, ik weet precies welke maten ik moet hebben, ook van Rectiligne, hier in de buurt laten aanmeten. Maar het lijkt me inderdaad toch wel een stukje verstandiger om even naar Bunnik te rijden. Voordeel met veters is dat ze vaak nog net iets slanker om de enkel zitten, en dat heb ik juist nodig. Heb wel gehoord dat ze met veter wat meer inzakken dan een normale laars, klopt dat?

miamivice schreef:
Ik rijd ook dressuur met springlaarzen. Ik vind persoonlijk laarzen met rits erg makkelijk. Het is een keer wat anders in de dressuurring!! Ik vind rectiligne een goed merk. Ik ben er erg tevreden over.

Laarzen met veter bedoel je? Haha, ja je komt het niet vaak tegen, maar ik vind het erg mooi. Ik zal binnenkort even naar Bunnik toe, kunnen ze me vast wel helpen. Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:20

Ik zou eerst de laars passen en advies inwinnen. Nooit zo online bestellen.
Nog niet direct 1 model uitkiezen.
Misschien vind je wel erg leuke als je daar bent, die ook goed zitten.
Naar mijn weten bestaat er geen dressuurlaars met veter, helaas.
Of ze eerder inzakken weet ik niet. Ik zou ze gewoon in die speciale laarzen standaards doen. Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:23

Ik heb de maryland maar die is van kalfsleer.
Ritsen gingen al snel kapot en nu ik al al 3 keer nieuwe in heb laten zetten, laat de rits nu los van de laars.

Ik heb ze nu 3 jaar en elke dag gebruikt en heb nu De Niro Boots besteld. Ik vind het erg fijne laarzen maar dat mag ook wel voor 400 euries.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 21:45

TeeGee schreef:
Ik heb de maryland maar die is van kalfsleer.
Ritsen gingen al snel kapot en nu ik al al 3 keer nieuwe in heb laten zetten, laat de rits nu los van de laars.

Ik heb ze nu 3 jaar en elke dag gebruikt en heb nu De Niro Boots besteld. Ik vind het erg fijne laarzen maar dat mag ook wel voor 400 euries.

Maryland vind ik ook erg gaaf. Ja Alleen jammer dat jij er zoveel problemen mee hebt.
Rij je er gewoon dressuur mee? Of ook niet?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:52

Ik heb ze eigenlijk voor het springen gekocht. Maar rij er ook dressuur mee, zit een behoorlijke dressuurboog aan.
Dat kalfsleer is echt lekker, heb alleen die elastische veters eruit gehaald. Dat vond ik niet echt fijn. Kalfsleer is wel gewoon minder sterk, aan de binnenkant werden ze al snel vaal.

Ik heb in het begin er ook stallen mee gemest en in de blub gelopen en dat was natuurlijk niet echt slim. Dus ik ga echt heel zuinig zijn op mn volgende laarzen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 22:40

TeeGee schreef:
Ik heb ze eigenlijk voor het springen gekocht. Maar rij er ook dressuur mee, zit een behoorlijke dressuurboog aan.
Dat kalfsleer is echt lekker, heb alleen die elastische veters eruit gehaald. Dat vond ik niet echt fijn. Kalfsleer is wel gewoon minder sterk, aan de binnenkant werden ze al snel vaal.

Ik heb in het begin er ook stallen mee gemest en in de blub gelopen en dat was natuurlijk niet echt slim. Dus ik ga echt heel zuinig zijn op mn volgende laarzen.

Haha ja dat is niet helemaal de bedoeling. Krijg je commentaar in de dressuur?
Vast niet. Lijkt mij stug. Ik ben toch echt verliefd op veterlaarzen.
Kan er niks aan doen. Bloos

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 08:39

Heb geen duidelijk plaatje maar vind het ook mooie laarzen voor dresuur hoor.

Tijdens de Almelose Ruiterdagen kreeg de winnaar van de finale dressuur ook een paar Marylands.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:46

Ik heb ook rijlaarzen van Rectiligne gehad, was ook een springmodel (zonder boog), weet alleen niet precies welke. Ik heb ze tweedehands gekocht in nieuwstaat, 3 jaar vrij veel gedragen en toen nog voor 60,- verkocht omdat ze mij te krap werden. Hele fijne laars, soepel leer. Ik heb normaal maat 37 maar had van deze laars maat 36.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:16

Dressuurlaarzen met veter, zakken inderdaad wat sneller in. Meisje op stal had ze vaak aan, en daarna direct de laarzenspanners er weer in, daarna nooit meer last van gehad.

Ik me eerst ook goed laten adviseren, zit nogal wat verschil in de ene of de andere laars. Lachen

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:03

Ik heb bijna de dezelfde als op de foto Knipoog
erg fijne laarzen ze zakken bij mij na 2jaar nog steeds niet echt in alleen de binnenkant is helemaal vaal.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 16:10

Ik wil ze echt gaan aanschaffen. Hier in de buurt, Hardegarijp, worden ze ook verkocht. Naja, in ieder geval is dat een 'dealer' van Rectiligne. Dus daar kan ik ook eerst gaan kijken. Lachen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:22

ik vind laarzen met veter ook altijd veel mooier, het liefst zou ik laars met rits en veter en dan met camelkleur bovenaan hebben, maar helaas, veter en rits mag wel in de dressuurring, maar die camelkleur niet (want alles moet zwart wit...)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 11:53

Dat vind ik opzich niet zo jammer dat het allemaal in Z-W moet. Dat houd het voor mijn doen altijd een beetje netter, dalijk hebben we mensen met knalgele laarzen in de ring. Nagelbijten / Gniffelen

Rits loopt bij de Rectiligne helemaal door tot onder, dat is ook wel fijn. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:02

Ja dat is inderdaad erg fijn! ik kon mijne zo aandoen en ermee wegrijden, geen enkel probleem mee gehad!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:04

ik hou dit topic in de gaten, zit er zelf ook over na te denken om ze te kopen.

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:11

Ik heb ook rijlaarzen van Rectiligne, vind het erg fijne laarzen. Had in het begin ook geen enkel probleem, kon er zo mee lopen/rijden enzo, geen last gehad van blaren ofzo. Ik heb ze nu ong. 2 of 3 jaar, natuurlijk zie je dat ze gebruikt zijn, maar ze zien er nog erg goed uit!
Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding goed: betaalbare laarzen van goede kwaliteit.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:25

Bij rijlaarzen.nl kun je idd niet online bestellen. Je zou idd kunnen kijken bij een ruitersportzaak id buurt wat ze daar hebben. Ik weet niet hoe ze daar zijn qua advies. Als je goed advies wilt kan ik je rijlaarzen.nl erg aanraden. Er wordt daar serieus omgegaan met de eisen en wensen van de klant. Hij vertelt je ook alle voordelen en nadelen van elke laars. Ik ben er pas geweest en heb mijn laarzen daar ook gekocht (ik heb ze nog niet helaas) Hij was niet al te enthousiast over de dressuurlaarzen van rectiligne, de springlaarzen geloof ik iets meer.
Ik weet niet waar je woont, maar GeJe hier op bokt heeft ook een ruitersportzaak en als je op zijn site leest merk je direct dat ze daar ook serieus met rijlaarzen omgaan.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 22:08

Dankje voor je uitgebreide antwoord! OK dan! Dressuurlaars is hij inderdaad (over de mail) wel over te spreken. En aangezien ik persé een veter wil kom ik toch echt in de springlaarzen. Ik zal eens kijken op de site van GeJe op bokt, dankje voor de tip! Overigens woon ik in het noorden van NL. Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:52

Ik heb mijn Rectiligne laarzen maar 2,5 jaar kunnen gebruiken en toen waren ze echt helemaal op. Veel te kort naar mijn zin voor laarzen van 300 euro...
5 maanden daarvan was ik wel werkzaam op een stal, dus werden ze erg intensief gebruikt.
Ik heb de rits in die 2.5 jaar tijd wel 3 keer moeten vervangen. Ritsen achteraan verslijten vreselijk snel omdat je daar eigenlijk in de plooi boven je hiel mee zit. Ik kreeg er dan ook soms blaren van.

Ik geef dus liever wat meer geld uit aan bijvoorbeeld Cavallo, dan heb je tenminste een stevige degelijke laars die toch zeker 5 jaar zal meegaan.
Ik heb in mijn Cavallo's ook een rits laten zetten, maar schuin vooraan, en die hebben een veel langere levensduur.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:53

Heb ze ook gehad, van Rectoligne, en als je er niet mee door de mest en blubber loopt, zijn ze best goed..

Maar volgens mij mag je geen dressuur starten met een veterlaars Verward

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:49

Ik start gewoon met een veter laars hoor. Waarom zou het niet mogen?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:29

mss mag het alleen in de basissport, dus t/m Z?
dat is namelijk ook met bijv. boomloze zadels...