Toen hij jonger was heeft hij een halster omgehad, dit ging prima, wandelde ook met me mee etc. Nu ben ik door privé omstandigheden een maandje niet geweest. Hij is uit zijn oude halster 'gegroeid' en deze hebben de mensen van de opfok dus afgedaan. Helaas is er toen geen groter halster omgedaan. Ik heb heel optimistisch een groter halster gekocht maar ik krijg hem nu dus niet meer om
Nu wil ik eigenlijk weer zelf het halster omdoen maar weet niet zo goed hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb al wat topics doorgelezen maar kan eigenlijk het antwoord niet zo goed vinden.
Ik kan het halster wel om zijn snoet krijgen maar hij wordt onrustig en vluchterig als ik de riem achter zijn oren langs vast wil maken. Wat het extra moeilijk maakt is dat het andere hengstje dus bij hem in de stal staat. De ander eruit halen is geen optie want dan worden ze beiden heel erg onrustig.
Ik heb begrepen dat je het het beste met twee man kan proberen en dat het dan wat 'ruiger' gaat, dat is niet anders.
Hoor graag jullie ervaringen en ideeen.
Als het me zelf niet lukt dan vraag ik uiteraard de mensen van de opfok, het leek me alleen goed als ik het eerst zelf probeerde.

happen afstraffen, als hij van jou mag eten (geopende hand) mag ie eten maar hij mag er niet om vragen