Laatst had mijn jonge pupil
van 10 jaar een springwedstrijd op Soraya . Het ging hier om de clubkampioenschappen , er was een officiele jury aanwezig en het parcour ging OP TIJD . Soraya is behoorlijk heet als ze alles ziet en begint moeilijk te springen en te hupsen , en nicole(amazone) is vrij klein maar heeft haar wel in de hand .
Goed , ze komt binnen en rijd een volte , ze draaft en groet zeer duidelijk , de bel gaat en ze start . Na de 4de hindernis word er dubbel gebeld dat mevrouw niet gegroet heeft . ( hier was absoluut geen sprake van , heb het zelf met velen andere gezien ! en anders zou ik het niet aankaarten
) , er word letterlijk gezegd : NORMAAL GESPROKEN WORD JE UITGEBELD MAAR JE MAG NU OVERNIEUW BEGINNNEN . Goed , wij dus overnieuw en ze is foutloos en zet de snelste tijd neer . Dan word er na t parcour gemeld dat na overleg ze toch haar diskwalificeren omdat ze een te snelle tijd had en het oneerlijk zou zijn. Nou , ik dus een kind dat het niet snapt , en zelf begrijp ik er ook vrij weinig van , OVERNIEUW is toch nieuwe ronde , nieuwe kansen ?! Zeg dan gewoon gelijk dat het over is , dan weet dat kind het waar het aan toe is en ik ook !
Ik heb de KNHS erover gebeld , en die gaven mij groot gelijk , maar ben ik nou moeilijk aan t doen of is het echt gewoon flauw?
Bedankt!

Sommige juryleden zijn hun naam niet waardig ^^