Laarzen zakken af...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Monday

Laarzen zakken af...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:48

Echt helemaal simpel word ik ervan: mijn laarzen zakken tijdens het rijden af. Het begint met een heel klein stukje en naarmate ik langer rij zakken ze verder, zodat soms mijn hak ter hoogte van mijn spoortje zit (binnen in de laars dus). Van de buitenkant valt het niet op, maar het zit niet fijn. Ik moet dan echt weer in mijn beugel gaan staan om de boel weer op de plek te stampen. Rolleyes
Eerst had ik Petries waarvan de schacht te ruim was dus toen kon ik het nog verklaren. Sinds een week of 2 rij ik met MH Sportive Riders en daar gebeurt het ook mee. De laarzen zijn om mijn kuit strak genoeg. Heeft iemand een idee hoe het komt of wat ik eraan kan doen?
Mijn instructrice stelde al voor om gewoon extra sokken aan te trekken zodat de boel lekker strak zit.

Ezter

Re: Laarzen zakken af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:00

Klinkt erg bekend, en het is echt om helemaal gek van te worden. Je houding wordt er ook net beter van helaas...
Ik had de rubberen aigle laarzen, de gevoerde. Omdat dat toch wel standaard maten zijn was de laars vooral onder om mijn been en rond de enkel te wijd. Hierdoor ging die afzakken.
Ik heb nu eindelijk Haha! leren laarzen gekocht, doordat daar veel meer variatie zit in maten passen ze veel mooier. Deze zitten beter rond mijn enkel en voet en zakken niet af. Wel ramp met inlopen maar goed je moet er wat voor over hebben.

kortom bij mij ligt het echt aan de pasvorm.
Tip die ik in de ruitersportzaak kreeg bij het kopen van de leren laarzen was dat als ze afzakken (tijdens het inlopen) er losse zooltjes verkrijgbaar zijn die je in je laars legt alleen onder de hak zegmaar. Waardoor ze beter aansluiten. Misschien is dat dan een idee..

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:16

Idd gewoon lekker dikke sokken erin doen!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:17

hihi ik heb het ook, vind het wle grappig. Gewoon je voeten in de beugels houden, dan kunnen ze niet uit gaan.

Hhaha ze zullen maar uitgaan als je aan het galopperen bent tijdens een buitenrit, hihi, ben je mooi je laars kwijt! Tong uitsteken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:19

zijn ze echt niet te groot dan, ik had dat namelijk ook toen m'n laarzen te groot waren Clown Ja en toe moesten we gaan doorzitten zonder stijbeugels, en die laarzen zakten altijd maar af, en toen vielen ze alletwee af, en ik moest door rijden van m'n lesgeefster, dan kreeg je dus een ruiter in sokken echt heel grappig Clown
En anders, dikke sokken. (hielp de volgende dag bij mij Clown) of Chaps..

Jesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:42

Je zou rijlaarzen op maat kunnen overwegen. Het lijkt mij dat ze dan dan perfect zouden moeten (blijven) zitten. De prijs ligt dan waarschijnlijk wel een stukje hoger.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 10:28

Databank schreef:
Je zou rijlaarzen op maat kunnen overwegen. Het lijkt mij dat ze dan dan perfect zouden moeten (blijven) zitten. De prijs ligt dan waarschijnlijk wel een stukje hoger.

Ja dat heb ik inderdaad overwogen. Ik had alleen geen zin om veel geld uit te geven aan laarzen op maat (met rits aangezien ik een iets hoge wreef heb), dan maanden te martelen tot ze ingereden zijn en dan te constateren dat ze toch niet echt lekker zitten. Vandaar dat ik nu MH laarzen heb die veel lekkerder zitten dan mijn Petries die ook afzakten en dan nog veel erger ook. Lachen
Donderdag heb ik mijn sporenbandjes wat strakker getrokken en toen was het al een stuk beter. Ik denk dat ik maar gewoon een extra paar sokken aantrek.

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 10:32

Ik had het zelf ook, mijn moeder zei dat we nieuwe laarzen moesten kopen, dus dat deden we, eerste twee dagen zaten ze goed daarna weer hetzelfde probleem, dus probeerde ik (in allebei de laarzen) dikkere sokken of twee laagjes, hielp ook niet.
Dus nog een paar laarzen en toen was het eindelijk voorbij.Lachen

Marlo_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:13

zoals al de anderen al zeggen gewoon dikke sokken en als alleen het bovenste stuk afzakt,beenwarmers om je kuit doen,doe ik ook altijd.Omdat ik eigenlijk maat 37 heb alleen die laars is te klein dus heb ik 38 maar die is te groot;)Ik heb een stel rare poten ik weet het;)

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:20

ja gewoon dikke kousen aandoen, of misschien kijken voor laarzen die een maat kleiner zijn dan diegene die je nu hebt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 09:06

Bij mij hielp het om er dikke zooltjes in te doen.

Press_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:30

Ezter schreef:
Klinkt erg bekend, en het is echt om helemaal gek van te worden. Je houding wordt er ook net beter van helaas...
Ik had de rubberen aigle laarzen, de gevoerde. Omdat dat toch wel standaard maten zijn was de laars vooral onder om mijn been en rond de enkel te wijd. Hierdoor ging die afzakken.
Ik heb nu eindelijk Haha! leren laarzen gekocht, doordat daar veel meer variatie zit in maten passen ze veel mooier. Deze zitten beter rond mijn enkel en voet en zakken niet af. Wel ramp met inlopen maar goed je moet er wat voor over hebben.

kortom bij mij ligt het echt aan de pasvorm.
Tip die ik in de ruitersportzaak kreeg bij het kopen van de leren laarzen was dat als ze afzakken (tijdens het inlopen) er losse zooltjes verkrijgbaar zijn die je in je laars legt alleen onder de hak zegmaar. Waardoor ze beter aansluiten. Misschien is dat dan een idee..

Ik ben het met je eens! Zooltjes verhelpen dit probleem vaak! of idd dikkere sokken aan doen. Mijn laarzen zijn ook vrij groot, ik doe meestal dikke sokken aan of 2 sokken overelkaar heen.
Bij mij is het probleem opgelost!