Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

russel schreef:Wij hebben een vrachtwagentje gehad. Minpunt was dat hij niet dubbellucht was, dus minder stabiel.
<knip>
Dus denk niet dat een vrachtwagen nu stabieler is, met een vrachtwagen kan je zeker wel omslaan.
<knip>

ikke schreef:russel schreef:Wij hebben een vrachtwagentje gehad. Minpunt was dat hij niet dubbellucht was, dus minder stabiel.
<knip>
Dus denk niet dat een vrachtwagen nu stabieler is, met een vrachtwagen kan je zeker wel omslaan.
<knip>
Ik denk niks, ik weet zeker.
Dat jou wagen geen dubbellucht had, duidt erop dat je niet heel veel meer dan 3000kg MTM hebt gehad. Daarmee ben je een onstabiel geheel.
Mijn 608 heeft nergens moeite mee, wind, dansende paarden, hij geeft geen krimp. Windkracht 10 is voor mij geen reden om thuis te blijven. Welliswaar moet ik dan flink sturen, maar omslaan staat niet in het woordenboek van mijn bakkie. Maar dat bakkie mag dan ook 5600kg wegen, bij 3500kg eigen gewicht.
russel schreef:Nee, dat klopt maar de meesten willen een vrachtwagentje waarvoor ze maar een B rijbewijs nodig hebben. Dan is het wel zaak te kijken of hij dubbellucht is. Als ik ooit nog zo een vrachtwagentje koop, moet hij dubbellucht zijn.
Fitzroy schreef:Foei, russel en ikke, dit is een trailertopic, geen vrachtwagentopic![]()
Ik rijd idd met een Freelander, maar ook daar voel ik het behoorlijk in.
Als het even een keer meezit ga ik toch weer onverwacht op de rem staan. Hoewel ik dat in het verleden ook gedaan heb en dat eigenlijk niets uit maakt. Misschien wordt hij nu eens wijzer