Iemand ervaring met de Pikeur montana?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mayra_

Iemand ervaring met de Pikeur montana?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:13

Hallo,

Ik was vandaag een beetje aan het rond surfen op het internet voor een nieuwe rijbroek, mijn oog viel op een mooie geblokte Pikeur Montana. Nu is mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft (kwaliteit en hoe de maat van de broek valt). Het gaat om deze broek.

Afbeelding
bron: www.ooteman.nl

Alvast bedankt.

Noukie

Re: Iemand ervaring met de Pikeur montana?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:19

Ik heb deze altijd en vind m erg fijn. Enige nadeel is dat bij mij de kleur op de knie (waar de stof veel rekt enz) wel snel vervaagt. Maar het model vind ik erg lekker zitten (wel steekzakje, geen bandplooi, niet te hoog, maar ook niet te laag (valt bij mij net op mn heup) en stofje is prettig. Ik heb vaak andere broeken geprobeerd, maar bij een dikkere stof heb ik al erg snel last dat ik me helemaal open rij bij mn knie enz.,
Dus ik kom altijd weer bij de montana uit Lachen

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:24

Ik heb ook 2 pikeur montana's, de gewone. Sinds ik deze heb rij ik een stuk lekkerder! Ze zijn wel mooi strak, maar snijden niet in je buik. Helaas is de prijs wat minder, maarja dat moet je ervoor over hebben vind ik Vork Ik vind dat ruitjesmodel op je plaatje overigens erg mooi!!

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:28

Hij is inderdaad wel prijzig, maar ik heb nu twee HH rijbroeken gehad (eentje die overigens nog 60 euro was) en allebei werden ze na een paar keer rijden helemaal vaal en lelijk. Dus ik koop nu liever een goede rijbroek, al kost hij dan wat meer. Knipoog

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:42

Hoi ik heb de mondega. Is bijna dezelfe broek alleen heeft een kunstlederen zit. Ik vind het fijne broeken, maar de stof wordt wel wat vaal. Heb de broek nu een jaar in bezit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:44

ik heb van deze broek altijd de versie met leren zit, de mondega... verder is hij identiek aan de montana. ik vind het geweldige broeken en wil eigenlijk niet anders meer!
de stof is geweldig, net zoals de pasvorm en de kwaliteit. ze blijven superlang mooi, ook met wassen vervalen ze niets.
de versie met leren zit valt volgens mij ietsje kleiner dan de gewone. mijn confectiemaat is 34/36 en ik heb van de pikeur broeken met leren zit altijd maat 76 (dus 38lang)

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:02

Ik heb normaal gesproken van spijkerbroek maat 27/32 en van gewone broeken maat 38. Zou ik in de versie zonder leren zitvlak in maat 76 passen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:49

ik heb ook 27/32 van spijkerbroeken (maar ik hou van baggy Haha! ) denk dat de 76 je dan prima gaat passen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:16

Ik heb ook 2 Pikeur Montana. De donker blauwe blijft goed maar de bruine wordt toch wel vaal moet ik zeggen. Ondanks dat ik deze niet anders dan de blauwe was. Ik heb sinds kort een Eurostar Finale erbij gekocht. Vergeleken met de Pikeur vind ik de Eurostar wel lekkerder zitten. Ik was voorheen niet zo kapot van de kwaliteit van Eurostar maar zeker het model finale is niet verkeerd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:54

Dat is wel apart Mistral! Ik had ook de finale gekocht (vanwege het vaal worden van de montana) maar rijdt me daar dus helemaal mee open door die stof. Broek zit goed, maar toch lag de binnenkant van mn knieen open na 3 paarden rijden Scheve mond
Zo zie je dus hoe smaak verschilt Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:00

Ik rij hooguit 2 op een dag dus ik heb er geen last van gehad Haha!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:27

die rijden echt werkelijk fantatisch Haha!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:02

Ik heb er twee, een donkerblauwe en een witte.
Ze rijden heel erg fijn, zitten heel erg lekker maar gaan wel snel kapot.
De drukknopjes bij de zakken gaan stuk bij mij en de stiksels bij de knie is bij eentje kapot.
Die heb ik nu 4 maanden en ik rij er wel heel veel mee, maar voor dat geld zou dat niet mogen vind ik.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:30

Stiksel bij de knie heb ik idd ook met die bruine. Zeker op een maandag gemaakt Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:22

LiSSy schreef:
ik heb van deze broek altijd de versie met leren zit, de mondega... verder is hij identiek aan de montana. ik vind het geweldige broeken en wil eigenlijk niet anders meer!
de stof is geweldig, net zoals de pasvorm en de kwaliteit. ze blijven superlang mooi, ook met wassen vervalen ze niets.
de versie met leren zit valt volgens mij ietsje kleiner dan de gewone. mijn confectiemaat is 34/36 en ik heb van de pikeur broeken met leren zit altijd maat 76 (dus 38lang)

Klopt, hij valt iets kleiner over het algemeen. Ik heb 2 Mondega's, hele fijne broeken!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:32

Ik heb 3 mondega's . Ik wil nooit meer een ander model. Echt super fijne broeken.