. Tell me! Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Tell me!
.
.
.
?!
.
Laura24 schreef:Wat ik me afvraag: waarom mag je leren laarzen niet invetten met ledervet? Misschien stomme vraag maar ledervet is toch gemaakt voor leer? Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Laura24 schreef:Wat ik me afvraag: waarom mag je leren laarzen niet invetten met ledervet? Misschien stomme vraag maar ledervet is toch gemaakt voor leer? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Lowara schreef:toen ik mijn leren laarzen kocht, kreeg ik ook te horen dat ik ze nooit met zadelvet mocht insmeren ivm dat ze dan te soepel worden en dus in elkaar zakken als het ware.
ik gebruik zelf puur alleen zwarte schoensmeer en dat werkt prima.
Lowara schreef:toen ik mijn leren laarzen kocht, kreeg ik ook te horen dat ik ze nooit met zadelvet mocht insmeren ivm dat ze dan te soepel worden en dus in elkaar zakken als het ware.
ik gebruik zelf puur alleen zwarte schoensmeer en dat werkt prima.
! 
LiSSy schreef:ik zie niet in waarom ik een paar laarzen van 400 euro niet met hetzelfde vet in kan smeren als mijn zadel van bijna 2000 euro... als mijn zadel er niet kapot aan gaat zullen mijn laarzen het ook wel houden.
en ja hoor! ik heb mijn laarzen nu 1.5 jaar en maak ze altijd schoon met stubben zadelzeep en poets ze met stubben hamanol. mijn laarzen zien er perfect uit, zijn heerlijk soepel en het leer blijft door de hamanol echt perfect!