Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Waratje schreef:Als je nog nooit een trektocht hebt gereden zou ik niet met 5 dagen beginnen. Een dag of 3 is genoeg als eerste keer. Ben je al wel eens met je paard weg geweest? Zo nee, begin dan eens een weekend weg op een leuk adres. Ben je al wel eens met je paard op pad geweest en ging dat goed, verdeel je tijd dan bijvoorbeeld over twee adressen. Wil je bagage op het paard meenemen of laten brengen? Bagage op het paard meenemen vergt ook wat voorbereiding.
Verder is het van belang dat als je een trektocht gaat rijden, je de paarden niet op stal zet, maar in de wei, zodat ze in beweging blijven. Op stal worden ze stijf en kun je dus last krijgen met rijden op de volgende dag.
Schaf goede kaarten aan van het gebied waar je gaat rijden, de kaartjes van de Veluwetrail zijn daarvoor niet bedoelt en het kan voorkomen dat je een paaltje mist (bijvoorbeeld omdat het verdwenen is) en vraag bij het overnachtingsadres eventueel naar mooie routes.
Veluwe trail heb ik verder nauwelijks ervaring mee, ik zit al op de Veluwe en de enkele dagroute die ik eens heb gereden vond ik niet erg geslaagd. Ik zoek m'n eigen routes wel uit
Odetje92 schreef:Mijn paard heeft vroeger in Limburg altijd trektochten met huifkarren gedaan, en ik zelf heb alleen ervaring met dagtochten. Maar we zijn er wel klaar voor. Bagage kunnen we in een rugzak meenemen
Odetje92 schreef:en we gaan een tas achter de achterboom van ons zadel maken waar borstels, halster en andere spullen voor het paard in kunnen, dat iemand met de auto de bagage meeneemt is denk ik geen optie.
Odetje92 schreef:En ik weet dat een wei nodig is. En we hebben de kaart van de Veluwe Trail aangevraagd waar alle dagritten instaan en het beheer van de Veluwe heeft net nog alles geinspecteerd of de routes kloppen enzo dus denk niet dat kans op paaltjes missen groot is.
sabien schreef:...Welk gedeelte van de veluwe trail ben je van plan te gaan rijden?