Hoe deken weer waterdicht maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

Hoe deken weer waterdicht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 17:03

Drie maanden geleden een wheaterbeeta gekocht. Eerst superwaterdicht zelfs in de stromende regen maar opeens ging het er op de rug dwars door heen. Ik heb m toen gewassen met harmisol en ingespoten maar als ze flinkt rolt gaat het weer dwars door heen! Wat moet ik nou doen?? Ik heb divoza al gebeld en die zegt dat na zoveel tijd de deken niet mere waterdicht is ofzo. Dus daar heb ik ook niet veel aan. Hoe kan ik m nu het beste waterdicht maken?

Wiesje

Re: Hoe deken weer waterdicht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:07

De divoza verkoopt eveneens een spulletje (naam weet ik even zo snel niet, kan ik vanavond op stal even kijken) waarmee je je deken weer waterdicht kunt maken.

Maarrrr, als jouw deken nu niet meer waterdicht is, en het is wel voor waterdicht verkocht (en je hebt er geen gekke dingen mee gedaan of gewasseN) dan ga je er toch mee terug? Die krengen zijn duur genoeg dus dan wil je minstens waar voor je geld toch! Dus terug en een nieuwe eisen.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:48

Ja idd vind het een beetje raar, want ik heb ook een weaterbeeta en die ligt er al voor het 2e seizoen op. Mijn paard staat overdag ook buiten en ook in de stromende regen en die van mij is nog steeds waterdicht!! (behalve op de plekken waar hij gescheurd was) Zou gewoon proberen of je hem terug kan sturen misschien met de smoes dat het een fabrieksfout is....succes!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:06

Je kunt van de Harmisol ook een waterdicht spul kopen voor grote oppervlakten (zoals een regendeken of zelfs een tent) Je brengt het aan met een spons, en het werkte op de deken van mijn paard super!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:47

Van dat waterdichte spul kopen, en erop spuiten, dit moet je wel een paar keer herhalen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:50

Als een regendeken eenmaal gewassen is, is de kans groot dat de waterafstotende laag eraf is. Harmisol of spul voor tenten zullen de deken nooit meer helemaal waterdicht krijgen, beste is een nieuwe deken aan te schaffen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:44

Ik zou terug gaan. Als jij de deken hebt gekocht als waterdicht en hij laat nu al water door, dan is dat niet goed.
Waterdicht moet waterdicht blijven. anders is tie waterafstotend. Zelfs al je de deken wast, moet tie waterdicht blijven. Als het goed is. Als de Divoza lastig doet, misschien contact opnemen met de importeur in Nederland.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:53

Ik denk niet dat ze nog terug kan naar de winkel, omdat de deken inmiddels al een keer gewassen is. Wasmiddel kan de waterafstotende laag ook weghalen....

Je hebt geen poot om op te staan....

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:06

Maar als je een deken waterdicht wilt spuiten, staat er altijd op het busje dat je het op een SCHONE deken moet spuiten, omdat het anders niet hecht. Dus ontkom je niet aan wassen...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:06

ik ben naar de schoenenwinkel gegaan en heb daar spul gekocht om erop te spuiten

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:54

Wat raar zou je niet denken! Je kan ind.. naar de schoenenwinkel gaan om spul te kopen! verder zou ik het ook nitet weten!