WEelke F proef kan ik beginnen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Barbara_

WEelke F proef kan ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 13:54

heej, ik kom van een manege die niet is aangesloten bij Fnrs.. ik ga dus naar een manege waar dat wel is.. ik rij Bijna 5 jaar, ik heb de Proeven doorgelezen.. en ik dingen uit F8 kan ik allemaal, maar ik hoorde ook laatst dat je max. bij f6 mag beginnen dan, denk je dat ik daar ook mag beginnen? Pling ik heb er weinig verstand van al dat FNRS gebeuren, ik heb r nooit mee gereden daarom vraag ik wat jullie denken..

xx Barbara Bloos

kaspertje

Re: WEelke F proef kan ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:06

als ik jou was zou ik aan je instructrice vragen in welke F je het beste kan instromen en het klopt dat je maximaal in de F6 kunt instromen

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:08

Ik zou het aan je intrictrice vragen maar ik denk dat je in de f6 moet starten

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:10

Je mag inderdaad tot max. F6, maar meestal moet je wel lager beginnen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:10

Je mag max bij F6 instromen. Ik denk dat het verstandig is bij de F3 te beginnen. Ook al kan je al meer oefeningen dan nog staat het niet vast of je ze tijdens je proef ook echt goed uitvoerd. Je kan beter iets te laag beginnen en makkelijk doorstromen zodat je eerst wat zelfvertrouwen krijgt aangezien je nog nooit eerder gereden hebt.

Maar goed het beste advies is dus aan je instructrice vragen zij weet hoe jij rijd en waar je het beste kan instromen.

Sophiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:21

Je kan het ebeste bij de f3 beginnen dan kan je wat inkomen met de proeven enzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:23

Bij ons bepaald de manege eigenaar waar je mag starten. Ik denk dat je F3 of F4 moet starten. Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:13

Misschien niet de juiste plek hiervoor, maar wat houden die F-proefjes allemaal in? Hoe anders is het als een KNHS-proef, welk niveau staat gelijk met B, welk met L enz?
En wat voor oefeningen moet je met de F1 doen, en als je F12 rijdt, hoe moeilijk is dat, enz, enz?

Ben wel heel erg benieuwd, heb zelf nog nooit zoiets gereden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:21

Myukii schreef:
Misschien niet de juiste plek hiervoor, maar wat houden die F-proefjes allemaal in? Hoe anders is het als een KNHS-proef, welk niveau staat gelijk met B, welk met L enz?
En wat voor oefeningen moet je met de F1 doen, en als je F12 rijdt, hoe moeilijk is dat, enz, enz?

Ben wel heel erg benieuwd, heb zelf nog nooit zoiets gereden Lachen

Bij FNRS proeven word vooral gelet op hoe de ruiter het paard rijd en op de zit etc. en minder op het paard. Bij KNHS proeven word de combinatie zegmaar beoordeeld, en bij FNRS proeven is het meer de ruiter omdat de ruiter vaak elke proef op een ander manegepaard rijd.
Volgens mij staat F6 gelijk aan B, en als je de F12 gehaald hebt zit je op L1 niveau bij de KNHS proeven.
Verder zitten in de F1 gewoon makkelijke figuren en stap en draf. Vanaf de F4 komt de galop erbij. En ik geloof dat middengalop en wijken er pas bij de F11/F12 inzitten.

kiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:59

Meestal wordt dat bepaald nadat ze je een keer hebben zien rijden. Je mag idd niet hoger beginnen dan de F6.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 09:12

Het is aan de manege om te bepalen waar je mag instromen. Dit is idd max F6. Het niveau van de proeven ligt vrij hoog in vergelijking met de B. Officieel mag je L1 starten als je F12 hebt gehaald, maar je hebt dan al veel meer oefeneningen gereden als dat je voor de B moet kunnen. (zoals wijken en middengalop)

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:22

yep.. het gaat nu door tot F20 (nieuw!) en dan mag je starten, in het M1 Knipoog

Zo: F1-F2-F3-F4 is, maak je gereed voor de B.
Dan: F5, is aan het begin van de B. (B1 en B2)
Dan: F6b is ietsjes verder in de b(B3), en dan F6a is nog iets verder. (ong. B4)
Dan: F7 en F8, is weer wat verder (ong. B6)
Dan: F9-F10-F11, is aan het einde té B.
Dan: F12-F13 begin L1.
Dan: F14-F15 Einde L1.
Dan: F16, Begin L2.
Dan: F17, iets verder in het midden van de L2.
Dan: F18a en F18b bijna, einde L2
Dan: F19-F20, Einde L2, NÉT begin M1.

Je mag bij het F20, instromen in de M1

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 18:38

Ik ben daar op ponykamp geweest;) en ik mag nu in een les van F6 nivo,, Lachen