Mijn vraag aan jullie is: Wat vinden jullie van de manier waarop het probleem opgelost word? Los van het feit dat het een show is ? Vind je de wijze goed of heb je er bedenkingen bij?
Ik kan het filmpje niet zien maar ik weet dat hij de join up techniek gebruikt. Zelf heb ik deze ook geleerd en het is echt super! Wij hadden een hele zenuwachtige fries. Dus ik dacht, ach ja ik heb dat geleerd en ik zalt is proberen... Ik dat dus gedaan en tegen mijn ouders en de mede eigenaren gezegt dat ik dat met dr gedaan had.. De volgende dag kwamen alle mensen vragen wat ik met dr gedaan had want er was geen greintje zenuwachtigheid meer over:) ik heb er dus goeie ervaringen mee:)
Het halster sluit harder aan bij de neus wanneer er spanning komt te zitten op het halstertouw,zodat wanneer het paard de spanning terug verlaagt de druk weg gaat.
hard,......... er is een spreekwoord dat zo iets gaat van: zachte heelmeesters........
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat deze man zo vreselijk veel stof doet opwaaien. Ik vind het helemaal OK wat hij doet en ook mooi dat hij alles zo duidelijk stapje voor stapje uitlegd. Hij heeft zich verdiept in het gedrag van het paard en spreekt hun taal, daar kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen.
Ik ziet zelf niet zo waar jij nu vind dat hij te hard is voor het paard Corinaa.
ik vind bijv. de 'bokstopper' van monty roberts vreselijk. Hij maakt dan een constructie waarbij het paard keihard in de mond gerukt wordt, als hij gaat bokken ....
Ik vind het SUPER hoe die man te werk gaaT,, ik heb zelf een boek van Monty en er staat veel interessante informatie in!! ( een aanrader) Mensen denken tegenwoordig teveel aan zichzelf en denken dat ze het allemaal goed doen.. maar het is niet verkeerd om je is te verdiepen in het paard zelf en daarop ingaan.. ik geloof niet in gemene paarden,, als paarde "gemeen" zijn is er altijd een reden voor.. Maargoed,, dit is mijn meninG!...
Deze man zou echt een voorbeeld voor velen moeten zijn!! Ik vind zijn manier van werk juist vreselijk eerlijk naar het paard toe en heel duidelijk en consequent. Ik heb geen stemverheffing of heftige bewegingen kunnen ontdekken. Juist heel kalm en beheerst, met waanzinnig veel verstand van zaken en ook nog eens een heel goede manier van overbrengen op het publiek.
Ik ben zelf een keer naar een van zijn shows geweest waar hij met een paard aan het werk ging dat met geen mogelijkheid op de trailer wilde. Na een half uur had hij hem zover dat hij er zelfs niet meer uit wilde komen. Ik stond er echt versteld van. Ik vind deze man echt geweldig. Hij is duidelijk en eerlijk tegen het paard. In het begin lijkt het er enigszins hard aan toe te gaan, maar hoe meer het paard zich aan hem over geeft hoe minder last het paard ervan heeft.
Er staat er een van op AV, en de rest staat op NH... Haast niet te missen voor degenen die echt geinteresseerd zijn in de omgang met een paard. Op wat voor manier ook.
Dador heb ik nu al sinds november 2006. In die tijd heb ik hem heel veel moeten leren, Ik heb hem zelf ingereden ,, Hij kan nu tussen andere paarden in de wei staan, Omdat hij 7 jaar lang hengst is geweest was dat geen doen. Hij sloeg met z'n voorbenen naar paarden en vond het helemaal niks. Hij staat nu lekker voor 3 maandjes op land en wil er niet meer vanaf, Hij heeft veel vriendjes en vind de aandacht die hij krijgt heerlijk. Hij is veel rustiger geworden & Geniet van alles. Natuurlijk heeft hij nog zijn heerlijke arabische streken ,, & Daar geniet ik dan ook volop elke dag van. Op mijn profiel staan foto's van Dador van hoe zijn leventje nu is. Heerlijk toch allemaal ..