Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Als het nog een jong paard is en je kan uitsluiten dat je harnachement (goed zadel, hoofdstel, bit etc) in orde is, dan denk ik dat het ook een kwestie van de ruiter is. Zorg dat iemand je helpt die rijtechnisch dat met je door kan nemen. Het is geen schande als je er zelf niet uitkomt maar verknoei het niet, dat is zo zonde. 

Melissa schreef:Als het niet lichamelijk is misschien voor het rijden longeren met een bijzetje, zodat ze weet wat ongeveer de bedoeling is.
Misschien snapt ze het hele verhaal nog niet en loopt ze nog niet voldoende in balans aangezien ze nog maar net onder zadel is...
Cassidy schreef:Melissa schreef:Als het niet lichamelijk is misschien voor het rijden longeren met een bijzetje, zodat ze weet wat ongeveer de bedoeling is.
Misschien snapt ze het hele verhaal nog niet en loopt ze nog niet voldoende in balans aangezien ze nog maar net onder zadel is...
Yep, super advies (NOT!). Bij een paard dat last heeft van zijn tanden, en al helemaal geen jong net ingereden paard, en al HELEMAAL een paard dat het nog niet snapt, moet je vooral niet met bijzets in de weer gaan...

Emilion1985 schreef:Een paard bij ons op stal staat nu al 8 weken op de stal waar ze zadelmak gemaakt is.
[knip]
Ik denk aan een rugprobleem bij het paard, wat denken jullie? En hebben jullie advies? Naar stal halen of nog maar een paar weken laten staan bij op de andere stal?
monya schreef:Is het niets om dit paard een of twee weken bij een prof te plaatsen zodat die met zachte hand de weg naar nageven en ontspanning kan uitleggen? Dan krijgt iedereen een duwtje in de goede richting, zowel paard als ruiter omdat de ruiter vanaf een makkelijker punt opnieuw kan vertrekken.
Daarnaast moet je natuurlijk altijd zadel en medische problemen uitsluiten.
Cassidy schreef:Emilion1985 schreef:Een paard bij ons op stal staat nu al 8 weken op de stal waar ze zadelmak gemaakt is.
[knip]
Ik denk aan een rugprobleem bij het paard, wat denken jullie? En hebben jullie advies? Naar stal halen of nog maar een paar weken laten staan bij op de andere stal?monya schreef:Is het niets om dit paard een of twee weken bij een prof te plaatsen zodat die met zachte hand de weg naar nageven en ontspanning kan uitleggen? Dan krijgt iedereen een duwtje in de goede richting, zowel paard als ruiter omdat de ruiter vanaf een makkelijker punt opnieuw kan vertrekken.
Daarnaast moet je natuurlijk altijd zadel en medische problemen uitsluiten.
Rugprobleem eerst uitsluiten, maar ook naar een andere stal gaan kijken. Ik ga er hierbij van uit dat paard bij prof zadelmak is gemaakt.

evelien_d schreef:Hmmm,Heb ook voor met nieuw verzorgpaard
Cassidy schreef:En dat is dus iets waar ik geen voorstander van ben. Paard moet eerst leren op zijn eigen benen te lopen. En met bijzets te gaan werken omdat een paard het niet snapt is een teken dat de africhter het niet goed heeft gedaan.

monya schreef:Dat is soms juist het probleem, teveel profs...
Cassidy schreef:monya schreef:Dat is soms juist het probleem, teveel profs...
Teveel profs of te weinig tijd?
En niet iedereen die beweert prof te zijn is dat ook of heeft voldoende kennis in huis. Of wil niet toegeven dat hij bij een bepaald paard aan het einde van zijn kennis is...