op de wei gaat het goed. als hij mijn auto ziet, hinikt hij en blijft hij kijken tot ik op de wei kom. dan komt hij al aangelopen. hij kijkt mij ook na, als ik naar huis ga.
als hij op stal staat en ik wil naar binnen, vraag ik "achter" en dan doet hij braaf een paar stapjes achteruit zodat ik binnen kan. om terug uit de stal te gaan, doet hij ook een stapje achteruit zodat ik de deur kan opendoen. Als ik hem kuis en vraag van wat op te schuiven, ook geen probleem. leiden aan de koord gaat op de wei ook heel goed, dan loopt hij braaf schuin achter mij, stopt wanneer ik stop, doe ik een scherpe bocht naar rechts ofzo, doet hij dat ook.
als ik zijn eten geef, gaat hij braaf vanachter in zijn stal staan en wacht op mijn teken dat hij mag eten.
als mijn vriendin haar paard longeert, sta ik dikwijls wat te kijken aan de kant, dan komt hij bij mij staan en kijkt mee
Dus daar zit het wel goed denk ik. het is dus enkel als we "buiten" zijn.
Hebben jullie hiervoor tips zodat hij meer respect krijgt op die momenten voor mij? of ligt dit aan iets anders?
Ah ja, hij staat nooit op stal, dus 24/24 en 7 op 7 in de wei, beweging genoeg dus
. Hij wordt binnen twee maanden 3 jaar.
. Maar daar heb je nú niks aan