Voorwaarde: ze moeten veters hebben. Evt. een rits. Maar dus niet alleen maar elastiek.
Ze moeten zo 'elegant' gesneden zijn dat je er makkelijk met chaps overheen kunt (dit lukt niet met rijschoenen). Verder moet je er goed op kunnen lopen. Het mogen dus geen 'rijlaarszolen' zijn, die zijn zo versleten.
Welke zijn dan goed?
HH heeft leren jophurs van 80 euro. Met rits en veters. Maar hoe is de kwaliteit verder? Ik heb ze in de winkel gezien en het leek alsof er een coating op het leer zat. En dat voor schoenen die 80 euro moeten kosten, dan had ik dat niet verwacht.

Verder heb je nog ong. dezelfde van Kieffer (ik weet niet wat ze kosten), het gaat om de schoen linksboven. De anderen vind ik niet mooi.

Weet iemand hier de prijzen van en wat ze moeten kosten?
Wat voor andere schoenen zijn er en waar koop je ze en wat zijn de prijzen? De afwerking moet goed zijn. Dus geen karton aan de binnenkant of bij de zool. Geen grove naden. Het liefst leer gevoerd. En met een goede inlegzool.
En meer dan 100 euro wil ik er echt niet aan uitgeven. Ariat valt dan al af (Of is de Heritage Paddock een goede keus?)
Ik heb deze van Mondoni (pegasus) gehad en hier ben ik absoluut niet over te spreken. De afwerking is slecht en je voelt dus continu een naad aan de binnenkant zitten. Zo erg dat ik blaren krijg. Ook zijn de zolen niet slijtvast. Miskoop dus.
Ik zoek dus echt schoenen waar je ook op kunt lopen. Zijn de andere schoenen van Mondoni wel goed?
Maar die hebben geen veters