Oud en nieuw

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 21:50

Ik ben benieuwd wat jullie met oud en nieuw met de paarden doen.

Ik heb dit weekend de zorg over onze 3-jarige merrie. Komt uit een gehucht, dus echt vuurwerk zoals hier heeft ze nooit gehoord. Vandaag met wandelen al een paar keer flink de schrik erin door vuurwerk wat in de wijk werd afgestoken (wij liepen buiten de wijk). Wild Rose is ook zo'n 7 maanden drachtig. Waarschijnlijk is de enige mogelijkheid op stal laten staan. Ik heb een feest op drie kwartier fietsafstand van stal. Kan ik daar met een gerust hart heen? Ik ben erg bang dat er iets met haar gebeurd en dan is drie kwartier best lang.

Ben ik nou zo'n tuttebel of..?

Lenneke_

Re: Oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:59

Anouar blijft gewoon buiten, samen met de andere paarden. Hij staat in het bos, dat scheeld, maar wel aan de rand van Hilversum.
Ik heb hem toch liever buiten. De omheining is goed en ze hebben de ruimte (wei is enorm) Dus van mij part gaan ze als een gek rondrennen. Lijkt me beter dan dat ze willen rennen en dat ze 'opgesloten' zijn

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:00

Helaas hebben wij niet de juiste omheining op de wei om dat aan te durven. Bovendien heeft onze andere merrie een blessure, dus die mag sowieso niet door het lint gaan en ik laat die jonge merrie niet in haar eentje op het land.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:08

Ik ben oudejaarsavond ( zoals altijd ) om een uurtje of 11 op stal. De lichten aan,en flink hooi geven. Dan, om ongeveer 15 voor 12 een lekkere grote portie wortels. Ook dit jaar staat er weer een nieuw paard op stal, dus het blijft spannend wat deze weer gaat doen.
Om een uurtje of 2 als alles weer rustig is, nog een keer hooi en dan mijn bed in. Ik heb de stal midden tussen de huizen, heb ook pensionpaarden staan, en alles staat in buitenboxen, dus ik neem geen enkel risico.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:11

Ik denk er toch over om inderdaad met een zooi wortels en hooi en een radio aan op stal te blijven. Vind het maar niks om haar alleen te laten. De eigenaresse zit in New York, dus ik heb nu de verantwoordelijkheid (zoals vaker hoor, ze is mijn vaste verzorgpaardje).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:11

Radio aan wil ook wel eens een beetje helpen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:25

Geweldig dat je er zo mee bezig bent Djesseka!! De verzorger die iedere paarden eigenaar zoekt! En geloof mij, die zijn op een hand te tellen!

maaike13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:27

paarden die erg bang zijn voor de klappen kun je ook een prop watten in de oren doen, dan horen ze een stuk minder en zijn ze veel rustiger! (niet bij een paard doen die lastig met z'n oren is he..?! dan krijg je ze er niet meer uit! en idd lekker hooi geven en radio aan!

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:30

Mijn paardje staat 's nachts altijd binnen.

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:33

aerdenhout1 schreef:
Geweldig dat je er zo mee bezig bent Djesseka!! De verzorger die iedere paarden eigenaar zoekt! En geloof mij, die zijn op een hand te tellen!

Watten in de oren. Dit heb ik nog nooit gehoord.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:36

En waarom zet je dan mijn bericht erboven als ik vragen mag?????? Ik zou dat zeker niet doen. IK denk dat maaike 13 op harddravers of renpaarden rijdt?Op de baan wordt dit n.l wel gedaan.

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:38

Ik heb blijkbaar op iets verkeerd gedrukt. Sorry. Was zeker de bedoeling niet Knipoog . Ah en van die watten was informatief gevraagd niet kritisch. Ik ben nieuw maar ik ben niet naar dit forum gekomen om kritiek te leveren. Zo ben ik niet.

Lissa

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:43

Nou ik wou je al bijna gaan opzoeken en mijn honden op je loslaten!!!!! Nee hoor!!! GEINTJE!

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:45

aerdenhout1 schreef:
Nou ik wou je al bijna gaan opzoeken en mijn honden op je loslaten!!!!! Nee hoor!!! GEINTJE!

Oef Knipoog . Ik hield me al vast Haha! .

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:12

Als er bij jou in de buurt mensen wonen die je goed kent of die met paarden om kunnen gaan kun je ze misschien vragen om rond kwart over 12 even te gaan kijken bij je merrie, dan hou jij op je feest je mobieltje gewoon aan en kunnen ze je altijd bellen Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 14:18

Bedankt allemaal!

@ aerdenhout1: Dank je voor het compliment. Lachen

@ flying_kip: Ik ben hard op zoek naar iemand die op stal gaat kijken bij haar. Dat is wel wat ik graag wil, want ik wil ook wel even lekker feesten eigenlijk. Knipoog

Watten in de oren.. Wild ziet me aankomen. Haha. Er is ook iemand op stal die z'n paard laat verdoven (deze merrie staat met een blessure), maar dat vind ik wel wat ver gaan..

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:06

Bij ons staan de paarden in de winter niet buiten. Alleen 1-2 uur in de paddock en rijden, voor de rest staan ze op stal.