winterdeken mét zweetopnemende laag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

winterdeken mét zweetopnemende laag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 11:42

hoi,

Ik heb nu een winterdeken met zweetopnemende laag op mijn paardje liggen.
Ik vraag mij af, als ze heel hard gezweet heeft, of ik dan niet beter eerst mijn gewoon zweetdeken opleg. En dan erna, ( als ze nog een klein beetje nat is ) pas mijn winterdeken.
Of kan het geen kwaad om van eerste keer dat winterdeken er op te leggen?
Het lijkt mij namelijk dat al dat vocht dan in het deken zit en ze koud zou kunnen krijgen, of hoe werkt dat? Lachen

luxje

Re: winterdeken mét zweetopnemende laag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 02:52

Ik heb gisteren een deken gekocht met een warmte afvoerende laag (helaas te klein, maar dat is een ander verhaal Bloos )
Maar als ik die wel was gaan gebruiken had ik hem na het rijden wel direkt opgelegd.

Met mijn huidige staldeken doe ik er wel eerst een fleecedeken op, zodat ze eerst op kan drogen.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:04

Ik zou toch eerst nog een zweetdeken opleggen, zodat idd niet al het vocht in de deken gaat zitten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:37

Ik heb ook zo'n zweetopnemende deken, maar ik vind het geen goed idee om de deken na t rijden op het bezwete paard te gooien. Eerst goed droogstappen met fleece halsdeken en dan pas de winterdeken erop. Zal voor je paard ook veel prettiger zijn Lachen

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:25

Hoi,
Ik heb ook zo'n deken van Br.
Super hoor (maat is wel krap ja).
Na het rijden goed uitstappen of even wandelen met een fleece en daarna hup het deken op en in de wei, gaat perfect!!!
Doei!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:16

Ik zou toch na het rijden eerst nog een zweetdeken opdoen en na een half uurtje ofzo pas je winterdeken.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:39

Maar die warmte afvoerende laag zit er toch niet voor niets?
En ja, als mijn paard écht bezweet zou zijn, zou ik haar ook wel eerst wegzetten met een wolletje, maar als ze gewoon een beetje warm is, dan gaat de staldeken er gelijk op

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:20

als mijn paar maar heel iets nat is (iets op de hals en onder het zadel) gaat de winterdeken erop. ik heb een BR met die coolmax voering, kan ook op licht zwetende paarden gelegd worden dus.
als ze erg zweet gaat ze eerst een uur (soms wel 2) op stal met de zweetdeken en dan gaat de winterdeken er weer op