Paard schrikt iedere keer idoot hard en zet het op een draven...
Ter info:
Wij hebben 2 paarden. Staan afzonderlijk van elkaar omdat er 1tje aanvalt ( ook na 3 weken samen proberen nog ). Nu is die van mij heel rustig onder het geknal. Maar die van mijn zusje gaat als een gek rennen. 1 knal 20 rondjes. Nu heb ik liever niet dat ze bij mijn paard in komt te staan aangezien ze aanvalt en als een dolle rent en ik gewoon voorzichtig met mijn paardje wil zijn.
Het idee
We maken haar ''Vuurwerkmak'' .
Ze gaat aan een halster met halstertouw. 1 persoon houd haar vast en de ander gooit een knalert op de grond ( ver van haar weg, het gaat puur om die knal ) We stellen haar gerust en zorgen dat ze niet zo gaat rennen, laat zien dat dat niet nodig is. Is ze dan rustig dan zetten we haar weer terug in de bak en laten dan nog eens zo'n knalletje horen. Vervolgens oefenen we verder met een trektouwtje. Ze moet gewoon leren dat zo'n knal niet eng is. Overigens is deze pony al een jaar of 9/10 dus heeft al t aantal jaar vuurwerk ervaring. Het is haar 2e keer oud en nieuw bij ons. Waar we haar vandaan haalde daar stond ze naast een snelweg, echt naast! Nergens schrok ze van ( ook geen geknal ). Nu ze bij ons in het bos staat schrikt ze geregeld
Weet het niet meer soms.
Wat vinden jullie van het vuurwerk mak maak idee ?
Aan de ene kant vind ik dat je het zoiezo kan proberen maar aan de andere kant denk ik dat ik er niks mee op ga schieten
Wat jullie ?
Dan heb je je paard over de zeik (alsie zich al niet los gerukt heeft) en wordt de stress om andere knalletjes alleen maar erger