hey! Als ik met mijn pony spring ... meestal 1.10m en soms nog hoger en heb 1 keer geprobeerd 1.20m te springen maar hij wou er maar niet over! Kan het zijn dat hij weet dat hij er niet over kan? want over 1.15m ging hij wel gewoon over ... Xxx
Ik heb weleens gehad dat eengroot paard steeds weigerde terwijl pony's erover heen gingen lagere sprongen deed hij wel. Ik denk wel dat ze het kunnen inschatten misschien is het een deel vertrouwen
Jah dat kan wel .. Maar als ik dan met hem 1.15m spring dan voel ik zo echt die band tussen ons enz en van we doen dit samen want als ik het niet zeker weet dan springt hij niet .. Maar als ik voel dat hij ook niet zeker is dan springen we ook niet en dan zeg ik tegen hem van Komaan Je Kan Het ! en dan springen we er gewoon SAMEN over !
een paard rent meestal op de hindernis af en denkt eerst volmoed ik kan het maar als jij je er onzeker op voelt word hij ook onzeker dus het is puur vertrouwen
Als de afstanden goed passend zijn dan springen ze eigenlijk altijd wel. Maar wanneer jij eigenlijk op goed geluk stevig naar een sprong toe rijdt en niet weet hoe je de galopsprongen af moet passen dan gaan ze vanzelf wel een keer in de staak.