Paard gilt als er mensen voorbij lopen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mizz_mol

Paard gilt als er mensen voorbij lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 16:57

Dat mijn pony redelijk eenkennig was wist ik al.
Maar sinds kort gaat ze gillen als er maar iemand langsloopt.
Met paard of zonder paard het gilt maar door, terwijl ze dit voorheen nooit had.
Wat kan je hier aan doen? Of wat kan de oorzaak zijn? Bij mij doet ze het nooit, ik heb eigenlijk zowiezo nooit problemen met haar.

Skippy01

Re: Paard gilt als er mensen voorbij lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:47

bij ons op stal staat ook een paard dat altijd gilt, tegen de wanden slaat en naar het hek vliegt als je langsloopt. bij haar helpt het om er heel rustig langs te lopen en zachtjes te praten. als je sneller loopt wordt ze gek (is wel handig om die kinderen duidelijk te maken dat je niet mag rennen in de stallen "kijk eens kindjes wat sabine doet als jullie rennen, juist, dan wordt ze boos" Knipoog)

komt je pony wel regelmatig met andere paarden op de wei of iig los ergens? laat haar ook langzaam wennen aan mensen, laat mensen haar eens aaien als ze langs lopen. iig niet je stem verheffen, rustig blijven en proberen contact te laten leggen met mensen en paarden... het is een beetje hetzelfde als met verlegen kinderen die aandacht willen, die worden vervelend, arrogant of zelfs agressief. negatieve aandacht is ook aandacht... negeer negatief gedrag en beloon goed gedrag...

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:48

Heeft ie wel genoeg aandacht? ( Vast wel Clown )
maar misschien verveelt ie zich wel. Of is het ook als je er bij bent?

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:33

Ze komt elke dag buiten soms wel 2x..
en buiten de stal is ze erg nieuwschierig naar alles wat er is, ook naar mensen ze is dol op een aai... en vooral eten. Alleen zodra je echt wat met haar wil gaan doen en als je der uit het land wil halen is ze erg eenkennig.
Aandacht krijgt ze genoeg al zeg ik het zelf hahaha.
Bij mij gilt ze nooit, dan is ze juist heel blij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:39

Die van mij heedft het extreem met paarden een paard wat 20 meter (echt letterlijk) verderop staat hoeft er maar aan te kijken en ze gilt..

Das soms best wel link omdat ze er ook weleens een voorbeentje bij in de lucht wil gooien..
het vreemde is dat ze het alleen aan de hand of in de wei doet, nooit als ik erop zit.

Ik heb verder nog niet echt kunnen bedenken hoe ik dat zou kunnen verkomen.
Ik denk dat het bij mijn paard er aan ligt dat ze heel lang bij de vorige eigenaar alleen heeft gestaan en dus wat asociaal is geworden!

Ik denk dat jij het zelf bij die van jou ook al zegt eenkennigheid?

is er geen ander stalletje, bijvoorbeeld aan het einde van de gang, waar het wat rustiger is?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:15

Staan er meerdere paarden op stal?
Heeft ze dagelijks langere tijd contact met soortgenoten?

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 13:22

Ze staat in een stal met 20 paarden ong. En ze komt zowiezo altijd buiten met een ander paardje. In de zomer staat ze dag en nacht buiten met soortgenoten, en dat is nu natuurlijk niet het geval dus mogelijk dat het daar aan ligt. Maar dit was vorig jaar ook zo en toen gilde ze nooit. Ik vind het ook vreemd dat ze het bij mensen doet.