ifor williams trailer PROBLEEM

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jenneke1029

ifor williams trailer PROBLEEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 13:21

Wij hebben een tijdje geleden een nieuwe ifor williams trailer gekocht een twee paards nou hebben we een groot probleem er zijn nu meerder paarden op geweest en ze raken allemaal erg in paniek op deze trailer.
Wie weet wat dit kan wezen we hebben ze nu ook weer op een andere trailer gehad maar daar ging het wel goed op.
Kan het zijn dat er stroom op staat of wat ook maar we weten het niet meer er moet iets aan de hand zijn maar wat!!!
Op een andere trailer gaat het wel goed daarom moet er iets zijn wie weet de oplossing

Samo

Re: ifor williams trailer PROBLEEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:31

Misschien klappert er wat als je rijdt? Kun je er zelf niet een keertje in gaan staan en dan stukje rijden, kijken of je iets opvalt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:32

--> TAO

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:34

wat voor trailer (een, anderhalf of tweepaards) waren deze paarden gewend?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:37

Op het forum van het AVS heeft een topic gestaan van een Arabier die flink gewond is geraakt op een Ifor Williams trailer omdat er een schot of een onderdeel van een schot tijdens het rijden is los gegaan.
Dit kwam tegen de benen van het dier aan waardoor hij in paniek raakte en zich erg verwonde aan de benen.
Zou het kunnen dat dit bij jullie ook het geval is?
Dat er iets los zit of los gaat tijdens het rijden?
Het is een goede tip om er zelf eens in te gaan staan, misschien valt je iets op.
succes

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 13:42

ik zal het proberen dat heb ik nog niet eerder gedaan maar misschien is er inderdaad wel iets.
Ze hebben hiervoor ook op een twee paards trailer gestaan ook een ifor maar die werd toch te oud.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 13:44

Het tussen schot kan niet los gaan die zit vast met vier stangen misschien gaat de rubberen onderflap wel erg heen en weer tijdens het rijden of de bodem is te glad ik weet het gewoon niet meer

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:53

jenneke1029 schreef:
ik zal het proberen dat heb ik nog niet eerder gedaan maar misschien is er inderdaad wel iets.
Ze hebben hiervoor ook op een twee paards trailer gestaan ook een ifor maar die werd toch te oud.

Het is dus niet zo dat ze zich te krap voelen tussen het schot (dat zie je nog wel eens bij paarden die een anderhalfspaard trailer gewend zijn). Heb je hetzelfde type schot ertussen (vast/rubber)?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:57

Ik heb ook net een nieuwe Ifor williams gekocht en heb zelf een ritje in de trailer gemaakt om te ervaren hoe het daar is.
Wat me opviel is dat er veel gerammel is, vooral het hengstenrek, dat heb ik er meteen uit gehaald. bij de stangen die ook rammelen heb ik wat tape erom heen gedaan, hele kleine stukjes, dat is ook een stuk minder. Met het vervoer met de paarden hebben we verder geen problemen, ik ben zeer tevreden verder.
Ik zou je adviseren om toch zelf eens in de trailer te gaan staan als deze rijdt dan kan je horen wat er los zit en daar wat aan doen.
Wat betreft de stroom, laat bij je dealer checken of de trailer wel goed aarde maakt, voor en aan de onder kant loopt bedrading en als er ergens iets raakt of niet goed loopt dan kan ik me je probleem goed voorstellen.
Over de vloer, bij mij zit er een prima mat in.
Hoe zet je ze verder vast, dat vind ik zelf wel een probleem bij deze trailer.
Heel vreemd, maar ga zelf in de trailer staan samen met iemand anders en voel dan ook aan de schoten en zijkanten, de stangen en het touw, ik hoop dat je iets kunt vinden waar je wat mee kan. Laat je het verder weten ?

Ik zou denken als ik je bericht zo lees dat het of erg rammelt of tocht of dat er ergens stroom opstaat of iets.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:59

Als je iemand weet die handig is met electra kan die de bedrading zo doormeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:03

De ifor staat bekend dat ze erg rammelen. Kijk het beslag aan de trailer eens na, kettinkjes e.d.

Ga eens in de trailer zitten en laat je rijden, bochten door, verkeerspleintjes en luister en voel.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 14:05

Ja de buurman zou even kijken met een speciaal apperaat of er inderdaad stroom op staat als dat zo is weten we het probleem.
Ik was zo blij met de trailer hij is zo stevig maar mijn blijdschap is nu wel iets minder. Denk je het nu eindelijk goed voor elkaar te hebben en dan heb je dit.
We hebben altijd een ifor gehad en het bevalt me uitstekend een andere trailer kopen wil ik eigenlijk ook niet dit was al een rib uit mijn lijf om het zo te zeggen alleen ik hoop wel een oplossing te vinden wand je hebt niets aan een trailer als je paarden er zo op staan.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:54

Volgens mij mag je als mens niet in een rijdende trailer de weg op, dus als je het doet, wees voorzichtig, dat je niet gepakt wordt.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:28

nee daar denk ik om alleen even in de buurt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:34

Een Ifor is echt een rammelbak... Krimpfolie om de kettinkjes en de andere rammeltjes scheelt al een stuk in de herrie.

Of gaat het al mis als de trailer nog stil staat?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:01

jenneke1029 schreef:
Ja de buurman zou even kijken met een speciaal apperaat of er inderdaad stroom op staat als dat zo is weten we het probleem.
Ik was zo blij met de trailer hij is zo stevig maar mijn blijdschap is nu wel iets minder. Denk je het nu eindelijk goed voor elkaar te hebben en dan heb je dit.
We hebben altijd een ifor gehad en het bevalt me uitstekend een andere trailer kopen wil ik eigenlijk ook niet dit was al een rib uit mijn lijf om het zo te zeggen alleen ik hoop wel een oplossing te vinden wand je hebt niets aan een trailer als je paarden er zo op staan.

Stroom op de trailer?? *proest* dan heb je dus een waardeloze aansluiting van je trailer. Als er al spanning op de trailer zou staan (stroom kan niet STAAN) dan dienen de zekeringen van de auto je om de oren te vliegen. Daarnaast is 12V een niet erg waarneembare spanning, ook niet voor paarden. Het lijkt me meer realistisch dat er iets rammelt of klappert wat je paarden die schrik bezorgd. Zoals al vaker gezegd, Ifor rammelt.
Je mag als mens inderdaad niet in een trailer staan op de openbare weg. Maar als je een groot pakeerterrein in de buurt hebt, is het goed, dan kunnen ze er namelijk niks aan doen Pling

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 21:18

We hebben het vaker gehoort dat er stroom op een trailer stond vandaar dat we dat ook na willen kijken.
De oude trailer was ook een ifor williams en toen hadden we geen problemen daarom snappen we het ook niet

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:30

Nee, wij hebben ook een Ifor gehad, geweldig goed ding! nooit wat mee gehad, we kochten hem toen ie al 15 jaar oud was, en verkochten hem toen ie 19 jaar oud was.. Nooit wat mee gehad, alleen de bodem een keer hebbenmoeten vernieuwen.. Knipoog.
Ben erg benieuwd wat er aan de hand is..! Dat t aan de trailer ligt is wel duidelijk..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:37

Kan me voorstellen dat die trailers meer geluid maken tijdens het rijden. Misschien kan je je paard een keer zón mutsje opdoen en die vullen zodat hij minder hoort of probeer met tape het geluid te verminderen.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:27

Laat je nog even weten wat je nu hebt geprobeert, en wat je bevindingen zijn? Ben wel benieuwd wat het nu is.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 23:16

Zodra we weten wat het is laat ik het meteen weten

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:18

Mijn paarden worden ook altijd in een Ifor Williams trailer vervoerd, maar die hebben nergens last van. Als je de klep en bovenste deurtjes van je trailer goed vast maakt, hoort er in principe niets te gaan klepperen of geluid te maken. Omdat alles met pinnetjes vast zit, heb je wel kans dat díe wel een beetje geluid maken op hobbelige wegen. Maar dit lijkt me niet genoeg om een paard in paniek te laten geraken. Mijn paarden hebben iig nooit spanning van deze trailer.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:31

ik zou toch maar even langs de dealer gaan, dit is wel extreem en dat klopt niet.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:03

bterlaan schreef:
Volgens mij mag je als mens niet in een rijdende trailer de weg op, dus als je het doet, wees voorzichtig, dat je niet gepakt wordt.

gewoon het zeiltje dichtdoen en niemand die t ziet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:06

Dressuurgek schreef:
bterlaan schreef:

gewoon het zeiltje dichtdoen en niemand die t ziet Haha!

Ja, of gewoon gaan zitten.